بین‌الملل 16:28 - 22 مرداد 1399
بنا به بررسی‌های کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ، صلیب سرخ برای تأمین اعتبارات امدادی مورد نیاز برای انفجار بیروت تا پایان سال جاری میلادی به ۴۰ میلیون یورو نیاز خواهد داشت.

صلیب سرخ: برای پاسخگویی به نیازها پس از انفجار بیروت تا پایان سال ۴۰ میلیون یورو نیاز است

به گزارش ایسنا، به نقل از گزارش دفتر نمایندگی صلیب سرخ جهانی از بیروت، یک هفته پس از آن که انفجار مهیب بیروت را از هم پاشید، بیمارستان­های باقیمانده این شهر کماکان مملو از صدها هزار نفز از مردمی هستند که برای بازسازی زندگی­‌شان به کمک نیاز دارند.

امید به یافتن نجات­‌یافتگان از بین خرابه­‌ها به سرعت در حال کم شدن است. کشته شدن دست کم ۱۶۰ نفر در انفجار تأیید شده است و بیش از ۶۰۰۰ نفر زخمی شدند.

سه بیمارستان اصلی از بین رفته یا آسیب دیده­‌اند.

یکی از آنها که هفته گذشته توسط کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ مورد بازدید قرار گرفت حتی امکان پذیرش یک بیمار را هم به دلیل آسیبی که دیده است، ندارد. این بیمارستان در حالت عادی تا ۸۰۰۰ بیمار را جهت بستری و ۱۴۰۰۰ مورد اورژانسی را در سال رسیدگی می­‌کرد.

بسمه تباجه، معاون نمایندگی کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در لبنان گفت: «ظرف یک دقیقه دنیا برای مردم در بیروت عوض شد. نزدیک به نیمی از شهر آسیب جدی دیده است. تقریباً ۳۰۰ هزار نفر خانه و متعلقات­شان را در چشم بهم زدنی از دست دادند.

اندوه فراوانی برای درگذشتگان وجود دارد و نجات یافتگان اکنون به حمایت بسیاری نیاز دارند. بسیاری از مردم جراحات شدیدی دیده­‌اند که زندگی‌شان را تغییر خواهد داد و برای دیگران رسیدگی به این انفجار در رأس دیگر بحران­‌هایی که با آنها مواجهند از توان فردی­شان خارج است.»

این فاجعه، مشکلات بیشتری را بر بحران­های موجود، از جمله اوضاع وخیم اقتصادی که با همه­‌گیری کووید ۱۹ و اقدامات مربوط به مقابله با شیوع آن بدتر نیز شده بود، اضافه می­‌کند.

خسارت وارده به بندرگاه تأثیر بزرگی بر لبنان و منطقه خواهد داشت چرا که این بندرگاه مسیر اصلی بیش از ۸۰ درصد واردات لبنان است. قیمت غذا و دیگر کالاها تا اکنون نیز به طور چشمگیری ظرف ۱۰ ماه گذشته افرایش داشته است که از این میان بعضی کالاها افزایش بیش از ۹۰ درصد داشتند و اکنون بیم افزایش مجدد قیمت­ها می­رود.

در ساعات اولیه پس از انفجار، کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ ملزومات درمانی را در ۱۲ بیمارستان بیروت و حومه این شهر توزیع کرد.

این سازمان برای کمک به نیازهای ضروری و بیشماری که مردم بیروت با آن مواجهند به پشتیبانی از این بیمارستان­ها و همینطور حمایت از صلیب سرخ لبنان ادامه خواهد داد.

دارو و تجهیزات پزشکی کم است.

در حالی که نمی­‌توان اثر روانی انفجار بر افراد متأثر از آن را نادیده گرفت. ما در  حال ارائه حمایت سلامت روان به زخمیان در بیمارستان دانشگاه رفیق حریری هستیم و به افرادی که در انفجار آسیب­ دیده­‌اند نیز خدمات توانبخشی جسمی ارائه خواهیم کرد.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ ارسال بسته­‌های غذا به سازمان­های محلی که از مردم بی­خانمان حمایت می­‌کنند آغاز کرده است.

نزدیک به دویست و پنجاه هزار نفر بی­خانمان شده­‌اند و بسیاری دیگر شاهد خسارت به اموال­شان بودند.

تیم­‌های کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در حال ارزیابی خسارت وارده به اموال، و زیرساخت­های برق و آب هستند. ما به همراه صلیب سرخ لبنان به خانواده­‌ها برای یافتن عزیزان مفقودشان کمک می­‌کنیم. کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ، برای کمک به تأمین نیازهای مردم در بیروت، مانند صلیب سرخ لبنان، درخواست کمک مالی کرده است.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ تخمین می­زند که صلیب سرخ لبنان برای تأمین اعتبار واکنش تا پایان سال میلادی به ۴۰ میلیون یورو نیاز خواهد داشت.

انتهای پیام


10664588
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون اروپا از اسرائیل و ایران خواست تا از تشدید بیشتر درگیری خودداری کنند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گردان‌های القدس، شاخه جنبش جهاد اسلامی فلسطین از حملات موشکی به اراضی اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ارسال گلوله از این کشور به اوکراین را بهتر از اعزام نیروی آمریکایی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس پاکستان از حمله انتحاری به یک خودروی حامل کارگران ژاپنی در کراچی پاکستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است