گوناگون 16:17 - 03 اردیبهشت 1396
تا به حال به این سوال فکر کرده اید که بزرگ‌ترین سایز تلویزیون در دنیا چند اینچ است‌؟ 70 اینچ؟ 100 اینچ و یا 150 اینچ؟

تلویزیون شهری و کاربردهای آن

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بزرگ‌ترین تلویزیون تولید شده در حال حاضر در دنیا  تلویزیون اولترا اچ‌دی 110 اینچی  با ابعاد 2.6*1.8 متر ساخت شرکت سامسونگ است. بزرگترین تلویزیونی که در ایران رنتر اجاره داده می‌شود نیز تلویزیون 103 اینچ پاناسونیک است.

اما چرا تلویزیون با سایز بزرگ تری ساخته نشده است؟ هیچ تولید کننده‌ای تلویزیون 700 اینچی تولید نمی‌کند. دلیل این امر هم خیلی ساده است، بزرگ‌ترین مشکل این نوع تلویزیون‌ها حمل و نقل بسیار سخت و هزینه تولید بسیار بالای آن‌هاست.

شاید سئوال پیش بیاید که تلویزیون‌های بزرگ‌تری که در سطح شهر، فرودگاه‌ها، همایش‌ها و جشن‌ها دیده می شود با چه تکنولوژی است؟

به این نوع تلویزیون ها در اصطلاح تلویزیون شهری یا ویدئو وال گفته می‌شود. تلویزیون‌های شهری پنل‌های کوچک و مکعبی شکلی است که با اتصال به یکدیگر تلویزیون‌های بزرگ با هر سایز دلخواه را ایجاد می‌کنند.

تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون‌های شهری

تلویزیون‌های شهری در انواع تلویزیون ال ای دی شهری، ال سی دی و Rear projectioan display ساخته می‌شوند.

هر تلویزیون شهری از 3 بخش تشکیل شده است: پنل‌های مکعبی شکل که به صورت ماتریسی به هم متصل می‌شوند، دستگاه پروسسور که هماهنگی بین پنل‌ها رو انجام می‌دهد و در نهایت نرم‌افزاری که به وسیله آن تصاویر را در پنل‌های مختلف مدیریت می‌شود.

تلویزیون‌های شهری می‌توانند تصاویر تولید شده را از دوربین ها و لپ‌تاپ‌ها  دریافت و پخش کنند؛ تلویزیون‌های شهری بر اساس کیفیت تصاویر به دات پیچ‌های گوناگون تقسیم‌بندی می‌شوند.

تلویزیون‌های غول پیکر چه کاربردی دارند؟

در هر مکان بزرگی که نیاز باشد تصاویر در سایزهای بزرگ نمایش داده شود، تلویزیون شهری کاربرد خواهد داشت. فرودگاه‌ها، مکان‌های ورزشی، بیلبوردهای تبلیغاتی، مراکز کنترل شهری از جمله این موارد هستند. اما تلویزیون‌های شهری کاربردهای موقتی دیگری هم دارند. در بسیاری از جشن‌ها و همایش‌ها از تلویزیون شهری در استیج مراسم به عنوان پخش‌کننده اصلی تصاویر استفاده می‌شود.همچنین از تلویزیون شهری در غرفه‌های نمایشگاهی نیز استفاده می‌شود که زیبایی خاصی را به غرفه‌ها می‌بخشد.

آیا همیشه خرید تلویزیون شهری مقرون به صرفه است؟

تلویزیون‌های شهری  به علت تکنولوژی پیچیده، قیمت نسبتا بالایی دارند. عموما افراد برگزارکننده همایش‌ها  و نمایشگاه‌ها به علت استفاده موقتی که دارند اجاره تلویزیون شهری را به خرید آن ترجیح می‌دهند.

وب سایت ایران رنتر به عنوان تنها وب‌سایت اجاره آنلاین وسایل، تلویزیون‌های شهری را در کیفیت‌های گوناگون به همراه خدمات نصب و راه‌اندازی اجاره می‌دهد.

انتهای پیام


9036535
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است