استانی 16:01 - 04 اردیبهشت 1393
از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تشکیل گنجینه‌ای از آثار و مستندات حوزه خلیج فارس و ماندگاری دبیرخانه جشنواره خلیج فارس در هرمزگان تاکید کرد.

تاکید بر ماندگاری دبیرخانه جشنواره خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دبیرخانه جشنواره خلیج فارس، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اعضای شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس با تاکید به این مطلب گفت: جشنواره ملی خلیج فارس از دو جهت ملی و بین‌المللی دارای اهمیت است و باید برای ایجاد جشنواره‌های دائمی در هر استان با توجه به زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری آن استان تلاش کنیم که از آن جمله می‌توان به جشنواره‌های امام رضا (ع) در استان خراسان رضوی و کودک و نوجوان در استان اصفهان اشاره کرد.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی در استان‌های سراسر کشور موجبات شور و نشاط در میان مردم مناطق مختلف کشور و ایجاد زمینه برای معرفی و عرضه آثار نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر استان‌های مختلف را فراهم می‌کند.

*استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در هرمزگان

جنتی با تاکید بر استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس در استان هرمزگان ادامه داد: به دلیل داشتن کرانه طولانی استان هرمزگان نسبت به دیگر استان‌های ساحلی، لازم است دبیر خانه دائمی جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس در این استان مستقر باشد و سایر استان‌های ساحلی در کنار این دبیرخانه برای برگزاری جشنواره خلیج فارس مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت بین‌المللی خلیج فارس گفت: در این حوزه هر چه بیشتر خلیج فارس را در مجامع بین‌المللی بر سر زبان‌ها بیاندازیم در اذهان بین‌المللی بیشتر جا می‌افتد و با توجه به اینکه خلیج فارس دارای اصالت بالایی است؛ برگزاری جشنواره‌هایی با این موضوع فرصتی برای معرفی جایگاه خلیج فارس در مجامع بین‌المللی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ایجاد کتابخانه تخصصی با موضوع خلیج فارس یکی دیگر از ضروریات در این حوزه است که باید با اهتمام ویژه از سوی دست‌اندرکاران فعال در این زمینه پیگیری و عملیاتی شود.

وی با تاکید بر شناسایی محققان و پژوهشگران حوزه خلیج فارس اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌های موجود در مرزهای فرا ملی در حوزه خلیج فارس و عدم حضور دولت‌های خلیج فارس در این جشنواره، لازم است از طریق رایزن‌های فرهنگی و یا دعوت از گروه‌های فرهنگی و هنری آنان به این جشنواره، زمینه‌های مشارکت آنها در این جشنواره برای سال‌های آینده فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر فعالیت دبیرخانه دائمی جشنواره خلیج فارس در طول سال گفت: باید با اتمام هر دوره از جشنواره، اقدامات و فعالیت‌های دبیرخانه آن برای برگزاری دوره بعد با هدف جشنواره‌ای باشکوه‌تر، غنی‌تر و ارزنده‌تر آغاز شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران حوزه خلیج فارس، محلی با عنوان موزه خلیج فارس با هدف معرفی تاریخچه و آشنایی با آداب و رسوم مردمان آن منطقه در جهت صیانت از آن بنا شود.

در این جلسه اعضای شورای سیاستگذاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خود ارائه کردند و خواستار حمایت بیش از پیش مسئولان در این حوزه شدند.

چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری خلیج فارس 10 اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با روز ملی خلیج فارس با حضور جمعی از مسئولان کشوری در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود.


3567443
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است