گوناگون 08:00 - 08 خرداد 1394
واریس ناراحتی است که سیاهرگ های سطحی پاها را مبتلا می کند. در این حالت رگ ها منبسط شده، عموما رنگ کبودی پیدا می کنند.

با این خوراکی ها از واریس در امان بمانید!

امام علی علیه السلام : خوش اخلاقی  روزی ها را زیاد می کند و میان  دوستان  انس  و الفت  پدید می آورد.



 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، واریس ناراحتی است که سیاهرگ های سطحی پاها را مبتلا می کند. در این حالت رگ ها منبسط شده، عموما رنگ کبودی پیدا می کنند و دردهای پراکنده و آزاردهنده ای در پی دارد. جالب است بدانید که تغذیه نقش مهمی برای مقابله با این بیماری دارد.

 بعضی از خوراکی ها تاثیر محافظتی در دیواره رگ ها دارند. گنجاندن این خوراکی ها در برنامه غذایی می تواند تا حد بالایی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

 

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها با تاثیرات سوء رادیکال های آزاد تولید شده در بدن که عامل پیری و تحلیل سلول ها هستند، مقابله می کنند. مصرف مواد غذایی زیر می تواند اتساع سیاهرگ های سطحی پاها و در نتیجه ابتلا به واریس را کاهش دهد:

 

 مواد غذایی سرشار از ویتامین C: این ویتامین به تقویت کشیدگی بافت دیواره رگ ها کمک می کند که در صورت ابتلا به واریس به شدت کاهش می یابد. توت فرنگی، پرتقال، کیوی، لیمو و انواع کلم سرشار از ویتامین C  هستند.

منابع غذایی سرشار از ویتامین E: گردو، غلات، کره، تخم مرغ روغن های گیاهی



فلاونوئیدها:‌ این ترکیبات با حفاظت از عروق و تقویت حالت کشسانی دیواره رگ ها، نفوذپذیری رگ های خونی را کاهش می دهد. فلاونوئیدها در لیمو، چای سبز و سیاه، پیاز و سیب به وفور وجود دارد.

 

روی و سلنیوم

برای مقابله با واریس، به طور منظم خوراکی های  سرشار از سلنیوم و روی را میل کنید. سلنیوم در کنار ویتامین E می تواند از سیاهرگ های بدن محافظت کند. این ماده به خصوص در گردو، دانه ها، گوشت بره، غلات، ماهی ها و فرآورده های دریایی یافت می شود.

روی نیز عنصر دیگری برای محافظت از رگ هاست که ماهی ها و خوراکی های دریایی منابع غنی آن هستند که البته در گوشت بره، گوساله و گاو نیز وجود دارد.

 

فیبرها

سبزیجات، میوه ها و غلات بهترین منابع فیبرها هستند که در حفظ کیفیت رگ ها نقش دارند و بازگشت خون در سیاهرگ ها را تسهیل می کنند.

 

سبک زندگی سالم

اضافه وزن و چاقی عوامل تشدید کننده علائم واریس هستند. از همین رو توصیه می شود برنامه غذایی متنوع برای حفظ وزن در حد متناسب در نظر گرفته شود. همچنین فعالیت ورزشی کافی نیز علاوه بر تاثیر مثبت روی کنترل وزن برای بهبود جریان خون نیز لازم است. مصرف مایعات کافی نیز در کنار تغذیه متعادل نکته مهم دیگری برای مقابله با این بیماری است. برای تامین رطوبت کافی بدن و رسیدن آب به بافت ها باید روزانه حدود 5/1 لیتر آب نوشیده شود.

 

قدس آنلاین /2021


6463247
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است