استانی 17:39 - 19 آذر 1397

سند آمایش علم و فنآوری استان قزوین تدوین شده است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی صادق دقیقی در نشست خبری دبیران ستاد هفته پژوهش که روز دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: اگر بخواهیم کشوری توسعه یافته را ارزیابی کنیم از منظر پژوهش و تحقیقات باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: شاید نتوانسته ایم گامهای موثری در عرصه تولید علم و فنآوری برداریم و سرعت کمی داریم که با استفاده از شرکت های دانش بنیان باید در این عرصه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

تدوین سند آمایش علم و فنآوری استان قزوین

دقیقی گفت: با کمک کارگروه علم و فنآوری، سند آمایش علم و فنآوری استان آماده اجرا شده که می تواند مسیر آینده پژوهشی ما را مشخص کند.

وی اضافه کرد: با راه اندازی سامانه پژوهشی استان اقدام موثری برای شناسایی و ثبت کارهای تحقیقاتی و پژوهشی صورت گرفته که طرح های تحقیقاتی درحال اجرا معرفی می شوند.

مسئول اجرایی هفته پژوهش در استان قزوین یادآورشد: کسانی که در عرصه پژوهش فعالیت می کنند می توانند از این سایت استفاده علمی کرده و تحقیقات خود را کامل کنند.

وی بیان کرد: برای اجرای برنامه های هفته پژوهش از دو ماه قبل اقدام شده و با پیش بینی برنامه های متنوعی مانند نشست های تخصصی، کارگاه آموزشی، نمایشگاه، تور علمی امیدواریم به نتایج خوبی در این عرصه برسیم.

دقیقی یادآورشد: ترویج فرهنگ پژوهش و معرفی پژوهشگران برتر و نمونه، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از دیگر کارهایی است که در هفته پژوهش نسبت به آن اقدام کرده ایم.

یک میلیارد تومان اعتبار برای طرح های پژوهشی در استان

وی اضافه کرد: با رویکرد مثبت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به امر پژوهش خوشبختانه بیش از یک میلیارد تومان برای طرح های پژوهشی اختصاص داده ایم که می تواند بخشی از نیازهای این حوزه را برطرف کند.

دقیقی یادآورشد: نمایشگاه هفته پژوهش از ۲۵ تا ۲۸ آذرماه در دانشگاه پیام نور استان برگزار می شود.

وی گفت: در جشنواره ایده های برتر از ۲۵ ایده شاخص تجلیل خواهد شد و ۲۲ نشست و کارگاه تخصصی، اقتصادی، کارآفرینی، زیست محیطی نیز برگزار خواهد شد.


9996125
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است