استانی 15:37 - 01 اردیبهشت 1393
سمنان - ایرنا - رییس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام گفت: 37 کشور اسلامی با فرستادن نماینده برای عضویت در این شبکه اعلام آمادگی کرده اند.

ˈطیبه ماهرو زادهˈ روز دوشنبه در آیین جشن میلاد کوثر در دانشگاه سمنان با بیان اینکه این شبکه در سال 2008 میلادی در تهران تاسیس شد، افزود: طرح ایجاد این شبکه در سال 1384 با هدف گسترش علم و فناوری ارائه شد.



وی با اشاره به اینکه هیات امنای این شبکه از 9 کشور اسلامی هستند، افزود: بیشتر اعضای هیات امنای این شبکه از کشورهای آفریقایی، آسیایی و عرب زبان هستند.



ماهروزاده با بیان اینکه شبکه زنان دانشمند جهان اسلام شبکه شناخته شده ای است، افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از زنان دانشمند جهان اسلام، افزایش سطح تعلیم و تربیت زنان در جهان اسلام، تشویق و توانمندسازی زنان مسلمان در علوم و فناوری، معرفی دستاوردهای زنان و انتشار آثار علمی و پژوهشی آنان ازجمله مهمترین اهداف شکل گیری این شبکه است.



وی اضافه کرد: این شبکه هم اکنون 800 عضو از کشورهای مختلف هندوستان، کشورهای عربی، آمریکا، اروپا و کانادا دارد.



رییس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام با بیان اینکه آقایان هم می توانند عضو این شبکه شوند، افزود: دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد به بالا و به تازگی دانشجویان کارشناسی که دارای کار علمی برجسته ای باشند می توانند عضو این شبکه شوند.



مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بانوان، دانشگاه سمنان را به لحاظ کمی و کیفی با دانشگاه های تهران قابل رقابت دانست و گفت : به نظر من دانشگاه سمنان به لحاظ کمی و کیفی چیزی از دانشگاه های تهران کم ندارد بلکه در برخی موارد از آن نیز پیشی گرفته است.



وی که در تالار دانش دانشگاه سمنان سخن می گفت، افزود: دانشگاه سمنان دارای فضایی گسترده و زیباست و به لحاظ علمی نیز از سطح کیفی بالایی برخوردار است. ک/2



599/608/508

انتهای پیام /*


3540746
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است