استانی 01:04 - 15 اردیبهشت 1394
یک دکترای تخصصی گیاه‌پزشکی گفت: افرادی که در معرض آفت­‌کش­‌ها هستند، احتمال بروز بیماری پارکینسون در آن‌ها بیشتر است.

افزایش احتمال بروز پارکینسون در افراد در معرض آفت‌کش‌ها

دکتر «رضا نامداری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است که سموم پاراکوات، مانب و مانکوزب به بیماری پارکینسون یا لرزش غیرارادی اندام‌های بدن منجر می‌شوند هم‌چنین مشخص شده است افرادی که در حوالی مناطقی زندگی می‌کنند که در معرض آفت­‌کش­‌ها هستند، احتمال بروز بیماری پارکینسون در آن­‌ها بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات دیگری در این زمینه نشان داد افرادی که در معرض علف‌کش‌ها هستند، چهار برابر و افرادی که در معرض حشره‌کش­‌ها هستند، سه تا چهار برابر احتمال بروز بیماری پارکینسون در آن‌ها بیش‌تر است.

نامداری ادامه داد: کشاورزان ارگانیک مدعی هستند که استفاده از آفت‌­کش­‌ها و کودهای مصنوعی ضروری نیست و اجرای روش‌های کشاورزی سنتی غذای سالم‌تر و با کیفیت‌تری را تولید می‌کند. در کشاورزی زیستی برای کنترل آفات می‌توان از موجودات سودمند، روغن‌های بی‌خطر، آفت‌کش‌هایی با منشأ گیاهی و... استفاده کرد، اما برای کاربرد همین ترکیبات نیز محدودیت‌هایی اعمال شده است.

این متخصص گیاه‌پزشکی تصریح کرد: مدیریت تلفیقی آفات یک رویکرد پایدار در مدیریت آفات با ترکیب ابزارهای بیولوژیک، زراعی، فیزیکی و شیمیایی در مسیری است که ریسک‌های اقتصادی و زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد.

وی گفت: روش‌های مدیریت تلفیقی آفات، روش‌هایی هستند که آفات را به‌وسیله عواملی هم‌چون تناوب کشت گیاهان زراعی، کشت ارقام مقاوم به بیماری از میان می‌برند و این کار را بر پایه‌ی استفاده از گونه‌های مختلف دشمنان طبیعی کنترل می‌کنند.

نامداری خاطرنشان کرد: مدیریت تلفیقی آفات در هنگام تصمیم‌گیری، نه تنها موجودات زیان‌آور، بلکه مجموعه‌ی اکوسیستم را مدنظر قرار می‌دهد و از در معرض تهدید قرار گرفتن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام


6314368
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است