علمی فناوری 14:14 - 26 مهر 1396
سرسنگی در تودیع و معارفه مدیر موزه‌های فرهنگی دانشگاه تهران تاکید کرد؛
معاون فرهنگی دانشگاه تهران بر ضرورت توجه جدی بر موزه‌ فرهنگی این دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران با عدم بودجه کافی برای گسترش فعالیت‌ موزه‌های دانشگاه مواجه است که لازم است توجه ویژه‌ای به این بخش از مراکز دانشگاهی صورت بگیرد.

ضرورت توجه جدی به وضعیت موزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها

به گزارش ایسنا، دکتر مجید سرسنگی در مراسم تودیع و معارفه مدیر موزه‌های فرهنگی دانشگاه تهران که در باغ موزه نگارستان این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: موزه‌های فرهنگی دانشگاه به‌ویژه باغ‌موزه نگارستان از جمله فضاهای شاخص دانشگاه تهران است. افراد بسیاری برای حفظ این مکان ارزشمند تلاش کرده‌اند و امروز نوبت ما است تا به نحو شایسته از آن مراقبت کنیم. 

وی در ادامه عدم بودجه کافی برای گسترش فعالیت‌های موزه‌های دانشگاه تهران را یکی از چالش‌های جدی عنوان کرد و گفت: امروزه در تمام دنیا موزه‌ها را با برنامه‌های آن‌ها می‌شناسند. باید موزه‌های ما هم در طول سال واجد برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی باشند که این امر قطعا نیازمند در اختیار داشتن بودجه کافی است.

دکتر سرسنگی به انجام امور زیرساختی در باغ‌موزه نگارستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در طول دو سال گذشته در راستای تقویت زیرساخت‌های این موزه، اقدامات خوبی را شروع کردیم که کم‌کم به بار خواهد نشست و چهره این مکان تاریخی را متحول خواهد کرد که مرمت و بازسازی عمارت پروین اعتصامی، بازسازی کافه باغ، ایجاد یک فضای رستورانی برای استفاده اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه، ایجاد یک نگارخانه تخصصی و کارگاه مرمت آثار از جمله این اقدامات است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران، انجام پروژه «صحنه سلام» را یکی از افتخارات باغ‌ موزه نگارستان این دانشگاه دانست و گفت: خوشبختانه این پروژه مهم با همت همکاران ما به انجام رسید و امروز بازدیدکنندگان داخلی و خارجی می‌توانند یکی از ارزنده‌ترین نقاشی‌های دیواری دوره قاجار را در این مکان مشاهده کنند.

استاد دانشگاه تهران از برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری در موزه‌های فرهنگی دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: موزه‌های ما باید تبدیل به فعال‌ترین مراکز فرهنگی و هنری کشور شوند و خصوصا در راستای معرفی مفاخر علمی و ارتقای فرهنگی دانشگاه نقش خود را ایفا کنند. در همین مسیر در آینده نزدیک و پس از اتمام امور عمرانی شاهد اجرای برنامه‌های متعدد علمی، فرهنگی، ادبی و هنری خواهیم بود و تلاش می‌کنیم این دو موزه را به مراکز جدی تعاملات فرهنگی و علمی تبدیل کنیم. 

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خدمات دکتر ده‌پهلوان در دوره تصدی مسئولیت موزه‌های فرهنگی دانشگاه تهران قدردانی و  امیر حسین حریری به عنوان مدیر جدید این موزه‌ها معرفی شد.

انتهای پیام


9484285
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا شنبه هشتم اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش گفت: یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون امسال ۵۰ درصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: رژیم غذایی بدون گلوتن برای افراد دارای بیماری سلیاک توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل بیمه‌گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی به مدت یک سال تمدید می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است