سیاسی 10:59 - 04 دی 1393
با اعلام رمز از سوی امیر سرتیپ موسوی؛
صبح امروز و با اعلام رمز " یا رسول‌الله(ص) " در قرارگاه فرماندهی ذوالفقار از سوی جانشین فرمانده کل ارتش، رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب کشور و آب‌های دریای عمان آغاز شد.

به گزارش حوزه  دفاعی-امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از قرارگاه فرهنگی رسانه‌ای این رزمایش "قرارگاه فرماندهی" ذوالفقار از سوی فرمانده رزمایش، امیر سرتیپ "سید عبدالرحیم موسوی"؛ رزمایش بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب کشور و آب‌های دریای عمان آغاز شد.



در این مرحله با گسترش و استقرار یگان‌های مختلف زمینی، جنگنده‌های هوایی و سامانه‌های پدافندی در جنوب شرق کشور و انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی دریایی در عمق آب‌های دریای عمان، رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.



در اولین مرحله، یگان‌های نیروی زمینی در قالب طرح‌های چابک‌سازی، سرعت عمل خود را در جابجایی، آماد رسانی و ایجاد استحکامات مهندسی و همچنین استقرار پاسگاه‌های فرماندهی در نقاط مختلف استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارزیابی خواهند کرد.



پرواز موفق اطلاعاتی پهپادهای ساخته شده این نیرو و صنایع دفاعی، اجرای شورهای متعدد ستادی برای هدایت یگان‌ها در وضعیت‌های غیرمترقبه، شبیه‌سازی بازی جنگ، استفاده از سامانه‌های شنود و فناوری‌های نوین ارتباطی و جنگ الکترونیک و همچنین اجرای پرش‌های چتربازی بخش‌هایی از اولین مرحله رزمایش خواهد بود که با به‌کارگیری 27 رسته و تخصص نیروی زمینی اجرا می‌شود.



امیر سرتیپ "حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و سخنگوی مرحله زمینی رزمایش استفاده مطلوب از تجارب فرماندهان و انتقال آن به جوانان، همچنین هدایت بخش‌هایی از عملیات به افسران جوان از آمادگی این نیرو برای اجرای دستورات قرارگاه ذوالفقار و تک گسترده روز دوم رزمایش خبر داد و خاطرنشان کرد: گوشه‌هایی از توانمندی‌های رزمی و دفاعی ارتش و تعدادی از دستآوردهای خودکفایی نیروی زمینی در روز دوم رزمایش در صحنه رزم ارائه خواهد شد.



نیروی زمینی در منطقه‌ای به وسعت 43 هزار کیلومتر مربع آغاز کننده این رزمایش خواهد بود.



این گزارش حاکی است همزمان با مرحله زمینی رزمایش، انواع واحدهای شناور نیروی دریایی و یگان‌های پروازی این نیرو به مناطق تعیین‌شده عزیمت کرده و سامانه‌های پدافند هوایی با بُردهای مختلف در مناطق تعیین شده مستقر و تمرینات انواع جنگند‌ه‌های نیروی هوایی آغاز شده است.



انتهای پیام/

5480568
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است