بین‌الملل 18:50 - 12 تیر 1399

زاخارووا: روسیه هیچ‌گاه به طالبان سلاح نداده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که مسکو هیچگاه برای طالبان سلاح ارسال نکرده است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: روسیه تنها به دولت قانونی افغانستان سلاح می‌دهد و همه از این امر آگاه هستند.

این در حالیست که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا پیشتر ادعا کرده بود که موضوع انتقال سلاح از سوی مسکو به طالبان را با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در میان گذاشته است.

«ماریا زاخارووا» در واکنش به این ادعا در ادامه اضافه کرد که موضوع مذکور هیچ‌گاه میان پمپئو و لاوروف مطرح نشده است.

این درحالیست که «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان ساعاتی پیش اعلام کرده بود که چون هیچ مدرکی درباره تبانی مسکو با طالبان برای هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی در افغانستان وجود ندارد؛ نگران این مضوع نیستیم.

این مقام روس در این خصوص اعلام کرد: ما به مدرک نیاز داریم، اما هیچ ادله ای در این باره وجود ندارد. این ها ادعاها و اتهام‌ زنی‌ های بی‌ اساس هستند.

گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد «اطلاعات ارتش روسیه» بطور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان کنند.

در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن با رد این اتهامات، در پیامی توئیتری نوشته بود: اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی نیویورک تایمز درباره اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نظامیان آمریکایی در افغانستان است، منجر به این می‌شود که کارکنان سفارت خانه‌های روسیه در واشنگتن و لندن مورد تهدیدهای مستقیم قرار بگیرند.


10600191
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهوری مصر، امروز (چهارشنبه) درباره عواقب هر گونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ترکیه از آمریکا به دلیل استاندارد‌های دوگانه پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام آگاه آمریکایی از ارسال موشک‌های دوربرد این کشور به اوکراین به صورت مخفیانه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است