استانی 09:00 - 24 مرداد 1401

مرکز توسعه فناوری زرشک و عناب در خراسان جنوبی تأسیس می شود

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سفر معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و معاون سازمان و رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی در خراسان جنوبی نتایج و مصوبات بسیار خوبی داشت که نیازمند اطلاع رسانی به مردم و جامعه هدف است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در جلسه ۱۹ مردادماه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و نمایندگان مردم خراسان جنوبی در دفتر استاندار برگزار شد، مصوبات متعددی در راستای بهبود وضعیت کشاورزی استان به تصویب رسید.

جعفری ادامه‌داد: صدور مجوز ایجاد بانک ژنتیک گیاهان دارویی ویژه خراسان‌جنوبی یکی از مصوبات این سفر بود که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی مجدد دوره‌های پودمانی و دانشگاهی بر پایه رشته‌های تحصیلی با موضوع محصولات مزیت دار و اولویت‌های کشاورزی خراسان جنوبی از دیگر تصمیمات گرفته شده در این سفر بود، افزود: همچنین تصمیم گرفته شد که مرکز ترویج و توسعه فناوری زرشک و عناب تأسیس و راه اندازی شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: یکی از مصوبات مهم این سفر تکمیل و تجهیز و راه اندازی دو هنرستان شبانه روزی کشاورزی از نظر تأمین نیرو، تجهیز زیر ساخت‌های آموزشی و خوابگاهی است.

جعفری اظهار کرد: در جلسه معاون وزیر کشاورزی با نمایندگان مردم خراسان جنوبی مصوب شد دبیرخانه دائمی جشنواره زرشک، عناب و زعفران در جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تشکیل شود.

وی با تأکید بر اینکه تخصیص اعتبار برای جشنواره ملی زرشک از دیگر مصوبات سفر بود، بیان کرد: راه اندازی ایستگاه شتر و ایجاد قطب تحقیقات شتر در کنار استان سیستان و بلوچستان و کمک به اخذ مجوز سه مرکز خدمات جهاد کشاورزی در استان نیز در این سفر به تصویب رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: کمک به تأمین نیروی ایستگاه بز کرکی سربیشه هم در این سفر مورد موافقت قرار گرفت.


11654706
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است