اجتماعی 07:43 - 12 فروردین 1394
پارک دوبل و حمل مسافر با وانت ممنوع است
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس برای 13 به در از برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و تخلفات رانندگی منجر به ایجاد ترافیک سنگین در معابر خبر داد.

بایدها و نبایدهای ترافیکی پلیس برای «سیزده‌بدر»

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در روز سیزده‌بدر پلیس راهور در تمامی بوستان‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت حضور خواهد داشت خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با اقدامات انجام شده بتوان وضعیت ترافیکی خوبی را در این روز برقرار کرد.

وی با بیان اینکه پلیس راهور پایتخت در آخرین روز نوروز یا همان سیزده‌بدر، صد درصد نیروی خود را به کار خواهد گرفت، اظهار کرد: پلیس در این روز در اطراف پارک‌های جنگلی، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها حضور خواهد داشت و علاوه بر گشت‌های نامحسوس و تیم‌های کنترل و نظارت بر سرعت نیز در سطح معابر و بزرگراه‌ها مستقر خواهند بود و تخلفات حادثه ساز برخورد خواهند کرد.

به گفته جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این روز تمامی دوربین‌های نظارت بر تخلفات رانندگی و کنترل سرعت نیز همانند دیگر روزهای سال فعال بوده و تخلفات از طریق این دوربین‌ها ثبت خواهد شد.

برخورد با حمل مسافر در قسمت بار وانت‌ها

عابدی با بیان اینکه متاسفانه دیده شده که در روز 13 به در برخی از شهروندان با سوارشدن بر قسمت بار وانت‌ها و کامیون‌ها به پارک‌ها و فضای سبز می‌روند اظهار کرد: قطعا ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مواجه شدن با چنین تخلفی با آن برخورد خواهند کرد و این کار تنها به منظور حفظ ایمنی و سلامت سرنشینان انجام می شود چرا که در گذشته موارد متعددی از تصادفات حادثه‌ساز در این خصوص وجود داشته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از تخلفاتی که پلیس با آن برخورد خواهد کرد توقف در حاشیه بزرگراه‌ها، مناطق ممنوع و نیز پارک دوبل در محدود معابر و بزرگراه‌هاست که در صورت رویت این موضوع نیز ماموران حتما به اعمال قانون خودروهای متخلف و حتی انتقال آن‌ها به پارکینگ از طریق جرثقیل اقدام خواهند کرد.

عابدی افزود: متاسفانه در سال های گذشته دیده شده که برخی از رانندگان در حاشیه رمپ و لوپ‌ها اقدام به تخلف کرده اند که با این موضوع نیز برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هر تخلفی که منجر به مشکل ترافیکی در سطح معابر و بزرگراه‌ها شود و ایمنی و سلامت شهروندان را به خطر بیندازد، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که لازم است شهروندان رعایت کنند نشستن در نقاط نامناسب نظیر فضای سبز حاشیه یا میانه بزرگراه‌هاست. این موضوع علاوه بر اینکه ممکن است باعث ایجاد ترافیک در معبر شود ایمنی شهروندان را نیز به خطر می اندازد و احتمال تصادف عابر پیاده را بالا می‌برد بنابراین از این دسته از شهروندان می خواهم که با توجه به گستردگی فضاهای سبز در پایتخت و حاشیه آن از انتخاب چنین محل‌هایی برای پهن کردن زیرانداز و نشستن خودداری کنند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تفرجگاه‌ها و اماکنی که با استقبال بالای شهروندان در روز 13 به در روبرو می‌شود، اظهار کرد: لازم است در این روز نیز شهروندان همکاری لازم را با پلیس به وپژه در این مراکز داشته باشند تا آخرین روز نوروز نیز بدون مشکل ترافیکی خاصی سپری شده و به پایان برسد.

وی همچنین از شهروندان خواست از عبور از عرض بزرگراه‌ در این روز جدا خودداری کنند و در توضیح بیشتر آن گفت: به عنوان مثال یکی از مراکزی که روز سیزدهم فروردین ماه به آن مراجعه می کنند پارک پردیسان است متاسفانه در این محل مشاهده شده که برخی از شهروندان اقدام به عبور از عرض بزرگراه همت یا حکیم کرده که این کار به شدت خطرناک بوده و ریسک تصادف رانندگی در آن بالاست.

انتهای پیام


6121032
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است