اجتماعی 21:12 - 02 آذر 1393
ساری - ایرنا - رئیس شوراهای حل اختلاف استان مازندران از رضایت اولیاء دم در 16 فقره پرونده قصاص نفس در حوزه های قضائی شوراهای حل اختلاف استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، ' محبتی ' با اشاره به هدف اصلی شوراهای حل اختلاف که بر پایه ترویج صلح و سازش و اصلاح ذات البین و احقاق حق و اجرای عدالت با تاسی عملی به سیره ائمه اطهار (ع) تشکیل شده است، افزود: با تلاش و پیگیری دادستان مرکز استان، معاون دادستان در اجرای احکام، روسای زندان استان، مددکارهای اجتماعی، مسئولان شورای حل اختلاف استان و با سعی و تلاش مستمر و مجدانه اعضای شعب ویژه امور زندان و همچنین افراد مومن و متدین و اعلام رضایت از سوی اولیاء دم ، در حوزه های قضائی ساری، نوشهر، آمل، تنکابن و چالوس تعداد16 نفر از اجرای حکم قصاص نفس نجات یافتند.



وی با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس محترم قوه قضائیه مبنی بر تشکیل شعب ویژه امور زندانیان مستقر در زندان، گفت: تعداد 8 حوزه قضائی شامل شهرستان های ساری – آمل – بابل – بهشهر – تنکابن – قائم شهر – نور – نوشهر که دارای ساختمان زندان می باشند که شعب تخصصی مذکور را تشکیل و اعضای تشکیل دهنده این شعب از کارکنان اداره زندان بوده که با تلاش و پیگیری های لازم از سوی افراد ذیربط در پرونده های قتل عمد و برگزاری جلسات با حضور نیروهای مومن و کارآمد و با تجربه و خانواده اولیاء دم مقتول و با تنظیم صورت جلسات مربوط به رضایت از اولیاء دم، صلح و سازش را به ارمغان می آورند.



رئیس شوراهای حل اختلاف استان مازندران با تقدیر از عملکرد اعضاء و کارکنان شعب ویژه زندان گفت: با تلاش این عزیزان تعداد 4 فقره پرونده قتل عمد از حوزه قضائی ساری و تعداد 5 فقره پرونده قتل عمد از حوزه قضائی نوشهر، تعداد 3 فقره پرونده قتل عمد از حوزه قضائی آمل ، تعداد 3 فقره پرونده قتل عمد از حوزه قضائی تنکابن ویک فقره پرونده قتل عمد از حوزه قضائی چالوس و در مجموع تعداد 16 فقره پرونده محکومیت قصاص نفس به رضایت اولیاء دم مقتول و صلح و سازش در پرونده های مذکور منجر شده است.



محبتی در همین رابطه افزود: از تعداد 16 فقره پرونده قصاص نفس، تعداد 4 فقره پرونده در پای چوبه دار منجر به رضایت اولیاء دم گردیده است و تعداد 12 فقره پرونده در مرحله اجرا که در دیوان عالی کشور تائید و مراحل قانونی و شرعی تنفیذ را نیز طی کرده بود به رضایت اولیاء دم منجر شد.



همچنین معاون قضائی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف افزود: با پیشنهاد این معاونت و موافقت رئیس کل دادگستری استان اسامی شعب ویژه امور زندان حوزه های قضائی که در امر صلح و سازش و رضایت از اولیاء دم نقش موثری داشته اند جهت تقدیر و قدردانی به مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور ارسال شد.ک/1



608

انتهای پیام /*


5253282
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون شهرداری تهران گفت: الگوسازی برای جشن‌های خیابانی و شادی عمومی برای خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ علی همه خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: دانش آموزان بخش بزرگی از پیکره علم و دانش هستند و می‌توانند به عنوان حلقه ارتباطی میان خانواده، مدرسه و جامعه در ماموریت ها، به پلیس یاری برسانند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته فیلمی منتشر شد که نشان دهنده آن بود یک دختر در ورودی متروی تجریش به دلیل تذکر گشت ارشاد تشنج کرده است، اما سرانجام این دختر چه شد؟

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است