علمی فناوری 19:06 - 10 اسفند 1395
معاون بنیاد ملی نخبگان کشور:
معاون بنیاد ملی نخبگان کشور اظهار کرد: از هر یک‌هزار اختراع در دنیا، فقط 3 مورد به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد.

فقط 3 مورد از هر 1000 اختراع در دنیا به تجاری‌سازی می‌رسد

به گزارش ایسنا، غلامعلی منتظر در چهاردهمین گردهمایی سراسری مدیران حوزه تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی که به میزبانی سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه طبق آمار جهانی از هر یک‌هزار اختراع، فقط 3 مورد به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد، گفت: از آغاز فعالیت این نهاد 3 هزار مورد اختراع به بنیاد نخبگان عرضه شده است که از این تعداد نیمی به جهت علمی نبودن و یا قابلیت تجاری‌سازی نداشتن، کنار گذاشته شده و 1500 اختراع مابقی را از ابتدا تا انتها بررسی کردیم  و 260 تا 270 مورد آن تایید شد که اگر بتوانیم در بهترین حالت خود 30 مورد را به مرحله ایجاد شرکت برسانیم، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌ایم.

منتظر با اشاره به چهار رکن اصلی بنیاد نخبگان افزود: به دنبال کشف نیروهای خلاق و شناسایی آن‌ها برای کمک به این افراد هستیم تا جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و بتوانیم از مزایای حضور آن‌ها بهترین استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رویش می‌تواند محل شناسایی این خلاقیت‌ها باشد، افزود: این جشنواره آخرین جشنواره امسال است و پیش از این شش جشنواره هر دو ماه یک بار برگزار شد و این دوره از جشنواره در پهنه شمال‌غرب و با حضور چهار استان برگزار می‌شود که در بخش داوری این دوره، تعدادی از داوران جزو داوران ملی و بخشی هم مربوط به اعضای این استان‌ها هستند.

معاون بنیاد ملی نخبگان کشور اظهار کرد: طی یک فرآیند 5 ساله از اختراعات حمایت می‌کنیم تا آن‌ها را در مرحله اول از یک شرکت حقیقی به حقوقی تبدیل کنیم که در راستای این مهم از مشاوران مالی برای دریافت مشاوره استفاده می‌کنیم. همچنین پس از گذشت یک سال شرکت افتتاح می‌شود و در گام دوم این شرکت را مورد حمایت قرار می‌دهیم و در طی سه سال از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت‌شان می‌کنیم و زمینه توسعه بازارهای منطقه‌ای، کشوری و یا بین‌المللی را بر اساس شرایط موجود فراهم

می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای هر اختراع در حدود 300 میلیون تومان هزینه می‌شود، گفت: پس از گذشت این دوره پنج ساله، شرکت‌های ایجاد شده می‌توانند وام‌های 5 میلیارد ریال از صندوق شکوفایی و نوآوری دریافت کنند.

انتهای پیام


8871234
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس در حال تدوین است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کمیسیون اروپا اعلام کرد که به پلتفرم اجتماعی تیک‌تاک ۲۴ ساعت فرصت داد تا ارزیابی مخاطرات برنامه جدید خود، تیک‌تاک لایت را ارائه دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در پی تصادف شدید دو خودرو در اتوبان تهران-قم، کارشناسان اورژانس استان تهران فقط در ۱۴ دقیقه خود را با بالگرد به محل حادثه رساندند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است