اقتصادی 12:07 - 29 مرداد 1396
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها به فارس خبر داد
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه تا ساعت ۲۴ روز گذشته تعداد ۶۴ هزار و ۴۰۰ نفر از حجاج به خانه خدا اعزام شدند، از پایان عملیات پروازهای رفت حج در ۱۱ فرودگاه کشور خبر داد.

اعزام ۸۰ درصد از حجاج به خانه خدا تا ساعت ۲۴ امروز/ پروازهای رفت ‌۱۱ فرودگاه تمام شد

سیدمحمود رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تا ساعت 24 روز گذشته تعداد 244 پرواز برای اعزام زائران به خانه خدا انجام شد که 152 پرواز به مدینه و 92 پرواز به جده بود.

وی ادامه داد: تا ساعت 24 دیروز تعداد 64 هزار و 400 زائر معادل 76 درصد کل حجاج به خانه خدا اعزام شدند و پیش‌بینی می‌شود با احتساب پروازهای امروز این رقم تا ساعات پایانی روز جاری به 80 درصد افزایش یابد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها گفت:‌در حال حاضر پرواز رفت حجاج در فرودگاه‌های اردبیل، بندرعباس، اصفهان، بوشهر، تبریز، رشت، کرمان، مشهد، همدان، شیراز و ارومیه به پایان رسیده است. 

رضوی بیان کرد: در دو فرودگاه بیرجند و زاهدان هنوز پروازهای رفت حجاج آغاز نشده است که در آینده نزدیک انجام می‌شود ضمن آنکه فرودگاه کرمانشاه امروز اولین پرواز اعزام حجاج خود را انجام می‌دهد

وی اضافه کرد: همچنین در 6 فرودگاه امام خمینی (ره)، یزد،‌ اهواز، گرگان، ساری و زنجان پروازهای حج ادامه دارد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها گفت:‌ تا کنون سهم ایران‌ایر در جابه‌جایی حجاج بیت‌الله‌الحرام 76 درصد و سهم ایرلاین سعودی 24 درصد ثبت شده است. 

وی افزود: در سال‌های قبل سهم دو ایرلاین سعودی و ایران‌ایر هر کدام در جابه‌جایی زوار ایرانی هر کدام 50 درصد بود اما با عقب‌نشینی ایرلاین سعودی هما همه تلاش خود را کرده است که حجاج را با آرامش و در اسرع وقت جابه‌جا کند. 

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه پروازهای حج به صورت مستمر در حال انجام است، اظهار داشت: ‌اعزام زائران حج تمتع امسال از 20 فرودگاه کشور ‌انجام می‌شود.

رضوی بیان کرد: طبق برنامه قبلی عملیات اعزام حجاج تا پنجم شهریورماه ادامه دارد و عملیات برگشت نیز طبق برنامه قبلی از 15 شهریورماه آغاز خواهد شد و تا سوم مهرماه ادامه دارد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها یادآور شد: به علت تغییر سهم ایرلاین‌های هما و سعودی در جابه‌جایی حجاج، ممکن است برنامه‌ سفرهای برگشت یکی دو روز جا‌به‌جا شود.

رضوی اضافه کرد: زائران استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، مرکزی، قم، لرستان و کاشان از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه امسال 86 هزار و 240 زائر ایرانی عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار داشت: کل زمان عملیات رفت حجاج فعلاً 23 روز تعیین شده است.

به گزارش فارس‌ پروازهای امسال حجاج از 3 فرودگاه تبریز، مشهد و اهواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام می‌شود و ایران‌ایر مسئولیت انتقال حجاج از 17 فرودگاه دیگر را بر عهده دارد.

‌پروازهای فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اردبیل، ارومیه، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، همدان و یزد توسط ایران‌ایر انجام خواهد شد.

‌نخستین پرواز زائران ایرانی با برگزاری مراسمی در فرودگاه امام خمینی (ره ) ساعت 10 صبح روز دوشنبه 9 مردادماه از استان تهران با هواپیمای ایران‌ایر انجام شد.

امسال 86 هزار و 240 زائر‌ ایرانی عازم سرزمین وحی می شوند. قرار است 68 هزار زائر ایرانی توسط پروازهای ایران‌ایر و حدود 18 هزار زائر توسط هواپیمایی سعودی عازم عربستان‌ شوند که سهم فرودگاه امام خمینی (ره ) حدود 25 هزار و 200 زائر خواهد بود.

در عملیات حج امسال 10 هزار و 400 زائر از فرودگاه مشهد، 7هزار زائر از‌ گرگان، 6‌هزار و 400 زائر از اصفهان، 5 هزار نفر از فرودگاه اهواز‌، 3 هزار و 700 نفر از شیراز‌، 3500 زائر از ساری، 3400 نفر از همدان، 3240 نفر از تبریز، 2900 زائر از کرمان، 2700 نفر از ارومیه، 2400 نفر از یزد، 2100 زائر‌ از فرودگاه زاهدان، 1600 حاجی از فرودگاه بندر عباس‌، 1600 نفر از ‌فرودگاه بیرجند، 1300 نفر از کرمانشاه‌، 1100 نفر از زنجان، 1060 حاجی از ‌بوشهر، 810 زائر از رشت 810 نفر و 795 حاجی از فرودگاه اردبیل عازم بیت الله الحرام خواهند شد.

بنابراین گزارش، پیش از این قرار بود هما 50 درصد زوار ایرانی و ایرلاین سعودی هم 50 درصد‌ زوار ایرانی را در عملیات حج امسال جابه‌جا کنند اما با کاهش سهم سعودی‌ها، هما مجبور شد انتقال 75 درصد زوار را بر عهده‌ بگیرد‌.


9376532
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: براساس قولی که داده شده بود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و اکنون در هفته‌ی دوم اردیبهشت نیز ۵۰۰۰ میلیارد تومان دوم نیز تزریق شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است