استانی 17:40 - 02 آذر 1393
با حضور در معراج شهدای اهواز صورت گرفت
دانش‌آموزان دختر استان قزوین با حضور در معراج شهدای اهواز با شهدای گمنام تازه تفحص شده میثاقی دوباره بستند.

میثاق دانش‌آموزان قزوینی با شهدای گمنام تازه تفحص شده

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس از قزوین به مناطق عملیاتی جنوب کشور، دانش‌آموزان دختر استان قزوین عصر امروز با حضور در معراج شهدای اهواز ضمن زیارت شهدای گمنام تازه تفحص شده با آنان میثاقی دوباره بستند.

راوی و رزمنده قزوینی دوران دفاع مقدس در جریان بازدید این دانش‌آموزان از معراج شهدای اهواز طی سخنانی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس چنین مکانی در قزوین نیز وجود داشت و شهدای قزوینی پس از انتقال از جبهه به آنجا برده می‌شدند تا به شهر و محل زندگی خانواده خود بازگردند.

ابوالفضل باجلان افزود: به دنبال هر عملیات، تعداد زیادی از آمبولانس‌ها و خودروها شهدا را به معراج منتقل می‌کردند تا به خانواده‌های آنان تحویل داده شود.

وی ادامه داد: معراج شهدای اهواز که آن زمان خارج از شهر بود، امروز نیز پس از تفحص شهدای گمنام و مفقودالاثر، به وجود آنان متبرک می‌شود و زیارتگاه عاشقان و دوستداران شهداست.

فرمانده اردوگاه راهیان نور استان قزوین در اهواز نیز در این بازدید درست زندگی کردن را وظیفه نسل حاضر و آینده برای ادامه راه شهدا خواند.

علی نبی‌محمدی عنوان کرد: دانش‌آموزان باید حضرت زهرا (س)، حضرت زینب کبری (س) و بزرگان دینی را الگوی خود در زندگی قرار دهند و تلاش کنند تا اگر نتوانستند همچون آنان باشند، دست کم در راه و مسیر این بزرگان و پیشوایان قرار گیرند.

این راوی و رزمنده قزوینی دوران دفاع مقدس اضافه کرد: مسئولیت دانش‌آموزان در قبال شهدا و جامعه پس از بازدید از معراج شهدا و مناطق عملیاتی سنگین‌تر شده است؛ زیرا در این اردو با چیزهایی که پیش از این نسبت به آن آگاهی نداشتند، آشنا شدند و با دعوت شهدا و حضور در این مناطق از راز زندگی برخی از شهدا اطلاع یافتند.

وی تصریح کرد: لازم است این دانش‌آموزان پس از بازگشت به شهر و دیار خود آنچه را در خصوص شهدا و اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های آنان فرا گرفته‌اند، به خانواده، دوستان و اطرافیان خود منتقل کنند.

فرمانده اردوگاه راهیان نور استان قزوین اضافه کرد: زائران دانش‌آموز این مناطق باید در زمان غم، شادمانی و میل به گناه این سفر معنوی چندروزه را به خاطر داشته باشند و همواره راه و سیره شهدا را مد نظر قرار دهند؛ چرا که توسل به شهدا و سید و سالار آنها، راه سعادت در دنیا و آخرت است.


5251879
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است