گوناگون 23:31 - 09 مهر 1393
حسین شیخ الاسلام:سفر علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان به لبنان و سوریه سفری بموقع و بجا بود و بر این تاکید دارد که ایران همواره در کنار ملت لبنان و سوریه علیه تروریسم بوده و هست.

حال چه این تروریسم، تروریسم دولتی و صهیونیستی باشد که ایران بارها در برابر تجاوزات اسرائیل به لبنان و سوریه به ملت‌های این کشورها کمک کرده و چه این تروریسم، تروریست‌های آمریکایی - اسرائیلی ساخته داخلی باشد. واقعیت امر این است که ایران از سال‌ها قبل و پیش از آنکه هرگونه ائتلافی علیه تروریسم در منطقه شکل بگیرد، در کنار ملت لبنان و سوریه علیه تروریسم بوده و هست.

دنیا امروز به خوبی می‌داند هیچ کشوری به اندازه ایران ماهیت اسرائیلی،‌آمریکایی، انگلیسی و وهابی گروهک تروریستی داعش را درک نکرده و قبل از آنکه ائتلافی به رهبری آمریکا تشکیل شود، ایران در جبهه مبارزه با این تروریسم مستقر بود. جمهوری اسلامی ایران بارها با صراحت اعلام کرده که گروهک تروریستی داعش از سوی کسانی که امروز ادعای مبارزه و ائتلاف علیه‌شان را دارند تاسیس و حمایت شده است. بنابراین اصل تشکیل این ائتلاف هیچگاه مورد تایید ایران نبوده و در نیت اهداف ائتلاف کنندگان تردید جدی وجود دارد. اگر ائتلاف ضد داعش در نیت خود صادق است سیستم مالی حمایت کننده از این گروهک را شناسایی و به افکار عمومی معرفی کند. مگر نه این است که طبق قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل هر گونه کمک مالی به داعش ممنوع شده است.

نکته دیگر درباره سفر این مقام ایران به لبنان و سوریه همزمانی آن با حملات هوایی ائتلاف غربی ضد داعش به مناطقی از سوریه است. شمخانی در دیداری که با بشار اسد داشت،‌ بر حمایت تهران از دمشق در جنگ با تروریسم تاکید کرد و این در حالی است که ایران از ابتدای ناآرامی های سوریه در کنار ملت این کشور بود. از سوی دیگر این احتمال وجود دارد غرب به اسم حمله به داعش درصدد ساقط کردن حکومت قانونی سوریه باشد. بنابراین حضور نماینده ایران در دمشق حائزاهمیت بسیار و حامل این پیام است که ایران اجازه سقوط حکومت سوریه که خلاف‌نظر ملت سوریه است، را به غربی‌ها نمی‌دهد و اگر آنها چنین خیال‌خامی در ذهن می‌پرورانند باید در آن تجدیدنظر کنند.

شمخانی درحالی عازم سوریه شد و با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد که پیش‌تر به لبنان رفته و بر حمایت از لبنان در مبارزه با تروریسم هم تاکید کرد که نشان‌دهنده یکپارچه بودن خط مقاومت است. اگر حزب الله لبنان در منطقه قصیر واقع در جنوب غربی استان حمص سوریه با تکفیری‌ها درگیر و این منطقه را از خیل تروریست ها پاکسازی نمی‌کرد، تا الان دولت لبنان و شاید هم دولت سوریه ساقط شده بود و اگر تروریست ها بر سوریه و لبنان مسلط می‌شدند، حتما عراق ساقط و کل منطقه در دست این تروریست‌ها بود بنابراین مسائل لبنان همچون سوریه مهم و همیشه مد نظر ایران است.

  • مشاور بین الملل رئیس مجلس

 


4853159
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است