اجتماعی 13:23 - 10 آبان 1393
رییس مرکز بهداشت ارومیه:
ارومیه - ایرنا - رییس مرکز بهداشت ارومیه گفت: از بین بردن برچسب های اجتماعی، گام بلند مقابله با بیماری های روانی در جامعه است.

علی صدقیانی فر روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین ابعاد شیوه زندگی سالم، ارتقای سلامت روان است و لازم است بیماری روان را مانند بیماری جسم، جدی بگیریم .



وی اظهار کرد: یکی از معضلات اساسی ما در بیماری های روان، برچسب اجتماعی بیماریهای روان است که موجب تاخیر در تشخیص، درمان و پیشگیری از این بیماری ها می شود.



وی اضافه کرد: نباید نقش آسیب های اجتماعی را در این خصوص فراموش کنیم بلکه باید با شناخت عوامل ایجاد کننده به مقابله با این عوامل بپردازیم.



رییس مرکز بهداشت ارومیه گفت: باید تلاش کنیم در جامعه، برچسب بیماری های روانی را از بین ببریم تا در تشخیص و درمان این بیماری ها تاخیری صورت نگیرد.



صدقیانی فر با تاکید بر نقش آموزش به ویژه مهارتهای زندگی افزود: از جمله مهمترین شیوه های پیشگیری از بیماریهای روان، آموزش مهارت های زندگی به افراد است.



وی با اشاره به برخی اقدامات مرکز بهداشت ارومیه در خصوص سلامت روان اظهار کرد: این مرکز در هفته سلامت روان اقدامات قابل توجهی از جمله ارائه خدمات رایگان به 135 بیمار اعصاب و روان توسط پزشکان متخصص روان پزشکی، برگزاری کلاس آموزش بهداشت روان در حسینیه پادگان قوشچی برای 230 نفر از سربازان، ارائه برنامه های آموزشی برای یک هزار و 954 نفر از دانش آموزان مدارس مقطع تحصیلی متوسطه در حاشیه شهرها و روستاها و آموزش بهداشت روان و مراقبت از بیماران برای 538 نفر از بیماران تحت پوشش وخانواده های آنها ارائه داد.



وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات برنامه نرم افزاری روان یار که به ابتکار مرکز بهداشت شهرستان ارومیه راه اندازی شده بود، در هفته سلامت روان رونمایی شد.



سلامت روان از جمله بخش هایی است که در حوزه بهداشت، مورد توجه مسئولان بهداشتی و درمانی قرار می گیرد.



8137/8136

انتهای پیام /*


5089852
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است