به گزارش ایسنا، محمود امانی طهرانی در نشستی خبری با بیان اینکه به آموزش و پرورش امروز به عنوان یک نیاز عینی جوامع بشری نگاه می شود گفت: تمام دنیا به این مهم رسیده است که برای بهبود همه شاخص ها ارزانترین راه، موثرترین راه و کاراترین راهکار روی آوردن به مدرسه و آموزش و پرورش است.
وی افزود: یک فهرست ۵۰ تایی می توان از شاخص هایی که تمام ما مایلیم در سطح خانواده و محله و شهر و جامعه مان بهبود یابد که در همه آنها مدرسه سهیم است و اهمیت مدرسه با ظهور و بروز رقبا، اغیار، آموزش مجازی و .... نباید تضعیف شود و تضعیف هم نخواهد شد.
امانی افزود: جامعه ما سخت محتاج فرهنگ سازی در این زمینه است. جامعه ما اولویت اول بودن مدرسه را بدیهی فرض نکرده است و هنوز روی آن مناقشه وجود دارد. اولین جایی که باید ساخته شود، مدرسه است.
وی در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و با بیان اینکه کاری که آموزش حضوری انجام می دهد در فضای غیرحضوری قابل دستیابی نیست گفت: آنچه در آموزش حضوری دنبال آن هستیم جنبه تربیتی رشد دهنده تمام ساحتی است اما گاهی شرایط به گونه ای پیش می رود که امکان آن محقق نمی شود ؛ مانند شرایطی که به واسطه بیماری اکنون در آن قرار داریم.
امانی افزود: ما اهتمام جدی داشتیم که از وضعیت مدارس اگاه باشیم. تمام اعضای شورای عالی در این مدت به مدارس سر زده اند و بازدیدهایی داشته اند. بنده خودم در دو استان به جز تهران هم حاضر شدم و مدارس مختلف را بازدید کردم تا اطمینان یابیم که جریان آموزش در این دوره خاص متوقف نمی شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بدنه تعلیم و تربیت و معلمان تمام تلاش خود را می کنند که روند آموزش تداوم داشته باشد اظهار کرد: متولی هر دانش آموز مشخص است و آموزش در شرایط کرونا رها نشده است. این تصور عینی بنده از بازگشایی مدارس است.
وی ادامه داد: اگر منصفانه نگاه شود جامعه فرهنگی با مسئولیت پذیری تمام، چاره اندیشی و تدبیر می کند و آموزش را انجام می دهد.
ادامه دارد