استانی 10:48 - 13 فروردین 1394
شهردار اسفرورین خبر داد
شهردار اسفرورین از تخریب 90 درصد طرح تپه باستانی این شهر در حادثه طوفان اخیر با 300 میلیون تومان اعتبار خبر داد.

تخریب 90 درصد طرح تپه باستانی اسفرورین بر اثر طوفان

مرتضی ململی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان تاکستان استان قزوین اظهار کرد: حادثه طوفان و بارش شدید عصر روز دهم فروردین‌ماه که مناطقی از استان قزوین را در بر گرفت، خسارات سنگینی به شهر اسفرورین وارد کرد.

وی افزود: بر اثر این حادثه 90 درصد طرح تپه باستانی که دیوارکشی اطراف آن در حال انجام بود، از بین رفت.

شهردار اسفرورین ادامه داد: اجرای این طرح 300 میلیون تومان هزینه برای شهرداری در بر داشت که طوفان اخیر موجب نابودی آن شد.

ململی تصریح کرد: شدت حادثه به گونه‌ای بود که در داخل شهر اسفرورین ماشین‌آلات داخل پارکینگ‌ها و خیابان با پرتاب شدن قطعات آهن و چوب آسیب زیادی دیدند.

شهردار اسفرورین بیان کرد: بر اثر طوفان بخش زیادی از شهر خسارت دیده که این خسارت در مناطقی نظیر خیابان اصلی، خیابان‌های بخشداری، شهید بهشتی، تربیت بدنی، یاران، باغستان و عسگری بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: این حادثه به زیرساخت‌های شهر آسیب زده و با توجه به وضعیت مالی شهرداری به ویژه با در نظر گرفتن شغل و اقتصاد کشاورزی مردم این شهر، جبران خسارات یاد شده برای اسفرورین دشوار است.

این مسئول اضافه کرد: در حادثه طوفان اخیر 80 درصد شیشه‌های منازل مردم شکسته شد و طوفان نیز پس از شکستگی شیشه‌ها به دلیل حمل گل و لای به نمای ساختمان‌ها آسیب زد.

ململی در خصوص وضعیت مبلمان شهری اسفرورین و میزان آسیب آن در حادثه اخیر عنوان کرد: بیش از 70 درصد مبلمان شهری اسفرورین در حادثه طوفان شب دهم فروردین‌ماه از بین رفت و نیازمند رسیدگی است.

شهردار اسفرورین اضافه کرد: بازسازی شهر و جبران خسارات ناشی از حادثه طوفان برای مردم و شهرداری دشوار و حتی غیرممکن است و تحقق این امر نیاز به همکاری، همراهی و مساعدت دیگر دستگاه‌ها و مسئولان استانی و کشوری دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری که از سوی مقام عظمای ولایت به عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و هم‌زبانی» نام گرفته است، مسئولان با حضور در منطقه و مساعدت مردم در راستای تحقق راهبرد سال مقام معظم رهبری گام بردارند.


6125016
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است