استانی 11:49 - 08 مهر 1399
ایسنا/اصفهان سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: یک خانواده نیکوکار کاشانی عضوهای بیمار مرگ مغزی خود را به همنوعان نیازمند هدیه کردند که نخستین مورد اهدا عضو در سال جاری است.

نخستین اهدای عضو امسال در کاشان

محمد رضا شریف، اظهار کرد: بیمار یک آقای ۵۴ ساله بود که به علت سقوط از ارتفاع در بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز بستری شده بود که پس از رضایت خانواده آن مرحوم، جهت اهدای عضو به تهران منتقل شد.

وی افزود: با اعلام رضایت این خانواده نیکوکار، چهار عضو آن مرحوم شامل کلیه ها، کبد و نسوج این بیمار پس از جداسازی به بیماران نیازمند عضو پیوند زده شد تا زندگی آرامی را آغاز کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شریف تصریح کرد: خانواده‌های ایرانی اطلاع کافی در خصوص مرگ مغزی نداشته و گمان می‌کنند که مرگ مغزی مثل کما است. بنابراین به اهداء اعضاء عزیزان خود راضی نمی شوند، پس از اصحاب رسانه درخواست داریم که با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه، حوزه سلامت را یاری دهند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان، گفت: شهروندان علاقه مند به اهداء عضو می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی http://ehda.sbmu.ac.ir ثبت نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو دریافت کنند.

شریف، با اشاره به اینکه امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مغزی وجود ندارد، گفت: تعداد زیادی از بیماران مرگ مغزی متاسفانه فوت می‌کنند و به علت های مختلف به مرحله اهدای عضو و پیوند اعضا نمی‌رسند.

در سال گذشته، چهار نفر از شهروندان شهرستان کاشان که دچار مرگ مغزی شده بودند، پس از رضایت خانواده ها جهت اهدا عضو به تهران اعزام شدند.

انتهای پیام


10739752
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است