سیاسی 13:47 - 10 بهمن 1393
امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات، اظهار کرد: من نمی‌دانم اینها چه قوم و خویشاوندی با آمریکا دارند که تصور می‌کنند آمریکا باید آب و نان‌شان را تامین کند،ممکن است در ظاهر برخی حرف‌ها را مطرح کنند اما در باطن عقیده‌شان این است که تنها راه‌حل مشکل و شکستن تحریم‌ها کنارآمدن با آمریکاست.

جنتی/1/: باید امانتدار انقلاب اسلامی باشیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تبریک این ایام به مردم، اظهار کرد: خداوند بر سر ما منتی گذاشت و در دوره‌ای که همه دنیا سرشار از گرایشات ضد دینی بود، امام خمینی را با همان رسالت پیمغبر و اخلاق و روش پیمغبر مبعوث کرد.

وی با بیان اینکه در جریان پیروزی انقلاب مجددا همان حرکت صدر اسلام در دنیای کفر به وجود آمد و در میان مشرکان و بت‌پرستان، مساله توحید و خداپرستی ترویج شد، افزود: همان اتفاقات در این دوره و به دست امام عزیز و کمک مردم مسلمان ما اتفاق افتاد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه رسالت امام خمینی حاکمیت خدا، عدل اسلامی، حمایت از مستضعفان و پابرهنگان و مقابله با زور و ظلم و ستم مستکبرین بود، گفت: امام خمینی (ره) با رسالت‌ مبارزه با اشرافی‌گری، ثروت‌اندوزی و حمایت از محرومان مبعوث شد و انقلاب اسلامی را با اخلاق و تواضع انبیایی خود به وجود آورد. امام آمد و انقلاب را به کمک مردم سرپا کرد و حکومتی سراسر فساد، آلودگی، فحشا، زورگویی، سرسپردگی، خدمت به دشمن و بی‌اعتنا به مردم را به لطف، اذن و اراده خداوند متعال سرنگون و ساقط کرد.

وی با بیان اینکه ما مردمی بودیم که در مقابل آمریکا و اروپا احساس ذلت می‌کردیم، گفت: به لطف خدا با پیروزی انقلاب اسلامی از این حالت نجات پیدا کردیم و انقلاب اسلامی قدرتی به وجود آورد که توانست هشت سال دنیا را به زانو در آورد و وادار به عقب‌نشینی کند. انقلاب اسلامی استقلال مردم و عزت آنان را حفظ کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی امانتی به دست ما سپرده شده است، گفت: امروز ما باید امانتدار انقلاب اسلامی باشیم و خداوند امام خمینی و رهبری نیز از ما انتظار دارند که اصول و پایه‌های انقلاب اسلامی که بر اساس عدالت و حاکمیت الله بوده است را حفظ کنیم. با ظلم و فساد مبارزه کنیم و نگذاریم که حاکمیت الله در خیابان‌هایمان از بین برود و همچنین نگذاریم که یکسری افراد آلوده عفت‌ها را به بار بدهند و مسائل دوران قبل تکرار شود.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید نگهبان و حافظ انقلاب اسلامی و اصول دستاوردهای آن باشیم، اظهار کرد: چنانچه ما به وظایف خود به خوبی عمل کردیم خداوند، امام و رهبری از ما تشکر می‌کنند و خیر آن به ما می‌رسد اما چنانچه به وظایف خود به خوبی عمل نکردیم باید منتظر عواقب آن باشیم.

جنتی در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر لزوم رعایت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مسئولین، گفت: مقام معظم رهبری چاره حل مشکلات اقتصادی و شکستن تحریم‌ها و از میان بردن فشارها را اقتصاد مقاومتی می‌دانند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نیروی انسانی و منابع زیرزمینی و روی زمینی کشور تصریح کرد: ما امروز چنانچه می‌خواهیم تولید در کشور افزایش یابد باید منابع انسانی و منابع زیرزمینی و روی زمینی خود و همچنین سرمایه‌های خود را به کار بگیریم و جلوی سیل واردات غیرضروری که روز به روز در حال افزایش است را بگیریم.

وی با بیان اینکه چند روز دیگر سالگرد ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری فرا می‌رسد، گفت: در این سالگرد روسای قوا و همچنین دست‌اندرکاران مربوطه باید طی گزارشی به مردم اعلام کنند که در یک سالی که از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد چه اقداماتی انجام داده‌اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به مذاکرات دوجانبه دولت ایران و آمریکا اشاره کرد و با بیان اینکه من نمی‌دانم اینها چه قوم و خویشاوندی با آمریکا دارند که تصور می‌کنند آمریکا باید آب و نان‌شان را تامین کند، اظهار کرد: ممکن است در ظاهر برخی حرف‌ها را مطرح کنند اما در باطن عقیده‌شان این است که تنها راه‌حل مشکل و شکستن تحریم‌ها این است که ما با آمریکا کنار بیاییم تا تحریم‌ها را بردارد. در این زمان اقتصاد ما نیز فعال می‌شود.

وی اضافه کرد: این تفکر در برخی وجود دارد و اشتباه بزرگی است و ایستادن در مقابل سیاست‌های رهبری است. کدام تجربه نشان داده که آمریکا و اروپا به نفع ما کار کرده‌اند.

ادامه دارد


5734476
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است