استانی 11:29 - 12 خرداد 1399

۱۱۱ بازدید نظارتی از اماکن اقامتی در آذربایجان غربی انجام شد

جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اماکن اقامتی هتل‌ها و مهمانپذیرهای استان بعد از عید فطر بازگشایی شده است افزود: در این راستا طی یک هفته گذشته ۱۱۱ بازدید نظارتی از این اماکن انجام شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان این اداره‌کل در بازرسی‌ها و نظارت‌هایی که بیشتر از مراکز اقامتی داشته‌اند موارد مفاد پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را از جمله دارا بودن اقلام ضدعفونی، نحوه برخورد با موارد مشکوک بیماری، نحوه ارائه خدمات در غذاخوری و واحدهای اقامتی را به مدیران و بهره‌برداران ابلاغ کرده‌اند.

جباری افزود: مفاد پروتکل‌های بهداشتی علاوه بر اینکه باید به صورت کامل رعایت شود باید در معرض دید عموم نیز قرار گیرد و مسافران واحدهای اقامتی می‌توانند بر اساس آن، خواستار دریافت خدمات باشند و در صورتی که در رعایت این دستورالعمل‌ها، بی‌توجهی و سستی دیده شود، طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در سطح کشور و به تبع آن در استان سعی ما این است که محدودیت‌های حداکثری برای ورود گردشگر به استان اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: بر اساس سند آمایش استان توسعه گردشگری یکی از اولویت‌های مهم استان است و سهم اعتبارات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان از محل اعتبارات استانی از ۰.۲۵ درصد در سال ۹۲ به ۲.۵ درصد در سال ۹۸ رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: در سه سال گذشته بالغ بر چهار میلیارد تومان برای مطالعه، مرمت، حفاظت و نگهداری بافت تاریخی و ابنیه تاریخی موجود در بافت ارومیه هزینه شده است.

جباری افزود: در آذربایجان‌غربی، پنج شهرستان خوی، ارومیه، تکاب، سلماس و ماکو دارای بافت تاریخی هستند که برای مرمت و حفاظت بافت‌های تاریخی خوی و ماکو نیز تاکنون ۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده و کار مطالعه بافت تاریخی تکاب نیز آغاز شده است.


10555853
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است