استانی 17:54 - 11 بهمن 1393
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خبر داد
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از آموزش 8 هزار نفر برای اشتغال در 2 نیروگاه جدید اتمی در بوشهر خبر داد.

آموزش 8 هزار نفر برای اشتغال در 2 نیروگاه جدید اتمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرسول کازرونیان عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور دو تفاهم‌نامه جدید برای آموزش نیروهای مورد نیاز در نیروگاه و صنایع نفت و گاز به امضا رسید.

وی بیان کرد: بر‌اساس یکی از این دو تفاهم‌نامه، نیروگاه اتمی در مدت 5 سال، 8 هزار ‌نیروی مورد نیاز‌ برای اشتغال در دو نیروگاه جدید بوشهر را آموزش می‌دهد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای این طرح از اول مهرماه سال آینده خواهد بود و یکی از شرایط اصلی برای افراد بومی ‌است.

کازرونیان بیان کرد: این طرح به صورت مشارکتی بین نیروگاه اتمی و فنی و حرفه‌ای استان بوشهر انجام خواهد شد و تجهیزات مورد نیاز نیز از سوی این دو نهاد تامین ‌می‌شود.

کازرونیان گفت: ضمانت اشتغال افراد آموزش دیده قطعی نیست اما با توجه به تاکید رئیس جمهور، اولویت جذب نیرو با افراد بومی استان بوشهر است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در مورد تفاهم‌نامه آموزش فنی با وزارت نفت نیز گفت: در پنج سال آینده پیش‌بینی 18 تا 20 هزار نفر نیرو برای اشتغال در صنایع نفت و گاز استان بوشهر شده ‌که قرار است وزارت نفت رشته‌های مور نیاز برای آموزش را اعلام کند.

وی ادامه داد: همچنین تفاهمنامه‌ای هم با شرکت‌های دانش بنیان و افرادی که توانایی ایده، خلاقیت و نوآوری دارند اما فضای کار برای آنان وجود ندارد داریم که بر اساس آن آمادگی داریم کارگاه‌های خود را برای اجرای ایده‌های آنان در اختیارشان بگذاریم.

کازرونیان بیان کرد: هر چند برای آموزش نیروهای مورد نیاز برای اشتغال در نیروگاه‌های بوشهر بخش خصوصی هم می‌تواند وارد عمل شود و از این ظرفیت نیز استفاده می‌کنیم.


5743880
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است