اقتصادی 23:00 - 09 آذر 1394
دبیرکل اتاق تعاون ایران با اعلام این خبر که ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی در عالی‌ترین سطح با هدف توسعه بخش تعاون و برنامه‌ریزی برای اجرا در این سیاست‌ها تشکیل شده است، گفت: تعاون مصداق اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی با محوریت روان‌سازی فعالیت تعاونی‌ها تشکیل شد

ماشاءالله عظیمی با اشاره به آخرین جزئیات تشکیل ستاد ویژه اقتصاد مقاومتی در اتاق تعاون ایران و برنامه‌های پیش رو برای تحقق این سیاست‌ها اظهار داشت: در صدر ابلاغیه مقام معظم رهبری، حضور و مشارکت مردم در قوی‌ترین شکل حقوقی آن در اقتصاد قطعاً به صورت «تعاون» نمایان می‌شود.

 

وی افزود: مردمی‌ترین بخشی که موظف به اجرای این سیاست‌ها و مردمی‌سازی اقتصاد است، اتاق تعاون ایران خواهد بود که در سطح عالی، ستاد ویژه آن تشکیل شده است؛ این ستاد با هدف برنامه‌ریزی اصولی و پیشبرد اهداف سند استراتژی سه ساله با محوریت اقتصاد مقاومتی گام برخواهد داشت.

 

عظیمی با بیان اینکه کارگروه‌های این ستاد در بخش‌های مختلف نیز شامل شده است، گفت: این کارگروه‌ها به همراه کمیته‌های تخصصی به روانسازی فعالیت‌های مختلف تعاونی ها در کشور کمک می‌کند.

 

دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به نقش دولت در جریان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: دولت با این شکل ساختاری، قطعاً بدون حضور مردم توان اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی را نخواهد داشت و در این باره سعی داریم با استفاده از نخبگان اتاق تعاون، به کمک دولت بیاییم.

 

وی گفت: علاوه بر پیشبرد این سیاست‌ها، قطعاً از ظرفیت رسانه‌ها نیز کمک خواهیم گرفت تا بدون توجه به حواشی، تنها به تحقق سیاست‌های مقام معظم رهبری در اقتصاد بیندیشیم.

 

عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران معتقد است تشکیل شخصیت‌های حقوقی با استفاده از شبکه‌های مردمی که به عدالت اجتماعی هم نزدیک‌تر باشد، تعاونی‌ها خواهند بود و برای تحقق این امر ابتدا باید به زیرساخت‌ها و ایجاد یک باور ملی توجه کرد.

 

وی تأکید کرد: گسترش فرهنگ کار جمعی، رقابت‌های سالم، مشوق‌های اقتصادی مطلوب، شفاف‌سازی و ترجیح منافع جمعی بر افراد از مؤلفه‌های بخش تعاون کشور است./فارس/110


7452099
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است