اجتماعی 10:39 - 01 مرداد 1393
رئیس قطب ارولوژی کشور گفت: پیوند کلیه به اتباع خارجی جز ایجاد مشکل نفعی برای کشورمان ندارد و توقف کامل این موضوع به نفع ماست.

پیوند کلیه اتباع خارجی در ایران مشکل ساز شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ناصر سیم فروش اظهار داشت: پیوند اتباع خارجی مسئله واقعأ پیچیده ای است که به زودی با تشکیل جلسه ای در شورای عالی پیوند به مشکلات جسته گریخته ناشی از آن نیز رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق قانون کشور، اتباع خارجی تنها در صورت به همراه آوردن دهنده هموطن شان مجاز به انجام پیوند هستند نه از افراد ایرانی؛ شاید یکی دو مورد در این زمینه خلاف بوده که تعداد آنها در برابر کل پیوندهای انجام شده در کشور ناچیز است.

چهره ماندگار پزشکی کشور تصریح کرد: اما شورای عالی پیوند با کمک وزارت بهداشت برنامه ریزی هایی خواهد کرد که این تعداد انگشت شمار را هم از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع مشخص نیست در جلسه ای که در این باره در شورای عالی پیوند تشکیل خواهد شد پیوند اعضا برای اتباع خارجی ممنوع اعلام شود یا قوانین سخت تری اعمال شود.

سیم فروش افزود: مسئله پیوند اتباع خارجی را برای تحت الشعاع قرار ندادن دست اندرکاران پیوند نباید خیلی بسط و گسترش داد زیرا وزارت بهداشت، قوه قضائیه و وزارت اطلاعات به آن رسیدگی می کنند.

رئیس قطب ارولوژی کشور تأکید کرد: باید با افراد خلافکار بدون برپایی جنجال برخورد شود تا دیگران آن را عبرتی برای عدم تکرار آن قرار دهند.

وی گفت: مسئله پیوند کلیه باید به همان صورت اخلاقی، تمیز و موفقی که وجود داشت، انجام شود و به احتمال زیاد در صورت توقف پیوند کلیه اتباع خارجی به نفع کشورمان است. زیرا دلیلی ندارد در کشور ما برای اتباع خارجی پیوند انجام شود مگر در کشورهایی که در آنجا پیوند انجام نمی شود.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار یادآور شد: در حقیقت به نظر می رسد این موضوع جز ایجاد مشکل فایده دیگری برای کشورمان ندارد، مسئله پیوند مانند سایر بیماریها نیست، به دلیل وجود دهنده و گیرنده احتمال وجود مشکلات خاصی وجود دارد.

سیم فروش اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور 30 سال است که پیوند انجام می شود، مسائل مربوط به آن روشن است. حال آن که در هر کاری امکان دارد افراد متخلفی پیدا شوند که توسط شورای عالی پیوند این مسئله هم حل خواهد شد.

وی شورای عالی پیوند را از واجبات پیوند اعضا دانست و افزود: راه اندازی مجدد آن پدیده ای مبارک و برای آینده پیوند خیلی خوب است، ضمن اینکه با برنامه ریزی های صحیح و علمی در زمینه ارتقاء سطح پیوند کلیه انجام خواهد شد.


4304708
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی رانندگی هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است