علمی فناوری 15:35 - 06 اردیبهشت 1397
گزارش ایسنا از یک مسابقه دانشجویی؛
هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان‌جنوبی به همت جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

افزایش آگاهی؛ ره آورد مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان‌جنوبی

به گزارش ایسنا، مرحله دانشگاهی ـ استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان‌جنوبی، اردیبهشت ماه جاری با حضور تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌ها در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

با تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات هم صحبت شدم و نظرات آنان را در خصوص این مناظرات و کیفیت آن جویا شدم.

افزایش آگاهی در مناظرات دانشجویی

سید مصطفی موسوی، دانشجوی دانشکده کشاورزی بیرجند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه سطح مسابقات خوب بود، افزود: افزایش آگاهی فردی، محک زدن افراد و آشنا شدن با نظرات مختلف از مزیت‌های این مناظرات است.

این دانشجوی دانشکده کشاورزی بیرجند بیان کرد: در این مناظرات، موضوعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بحث می‌شود.

افزایش تعداد تیم‌ها

سیدامیرحسین گلبویی، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دومین سال است که در مناظرات شرکت می‌کنم و سطح مسابقات امسال از سال گذشته بالاتر بود.

وی در خصوص روند مناظرات، افزود: نسبت به دو سال گذشته، تیم‌های این مسابقات وسیع تر شده‌اند.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم جهاددانشگاهی استان که مسئول برگزاری این مسابقات است بر روی تنوع گزاره‌ها کار کند.

ظرفیت بالای دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی در مناظرات

علی صنعت باف، دانشجوی دانشگاه صنعتی بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برای دومین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کنم.

وی افزود: این مسابقات از لحاظ برگزاری نسبت به سال گذشته قاعده مندتر شده اما هنوز نیز یک سری ناهماهنگی وجود دارد.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه امسال تعداد تیم‌ها نسبت به سال گذشته از افزایش خوبی برخوردار بود، تصریح کرد: امسال ۱۴ تیم در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرواختند.

صنعت باف با بیان اینکه دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی در بحث مناظرات پتانسیل بالایی دارند، افزود: مناظره کنندگان در این مسابقات توانایی بالایی دارند و اگر این پتانسیل دانشگاه‌ها شکوفا شود، دانشگاه‌ها و دانشجویان در سطح کشوری مطرح می‌شوند و مقام آفرینی می‌کنند.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه استفاده از این پتانسیل، نیازمند هماهنگی بیشتر است، تصریح کرد: باید مسئولان دانشگاه و جهاد دانشگاهی استان هم اندیشی داشته باشند و به یک اتفاق نظر و هماهنگی برسند.

صنعت باف با بیان اینکه در بحث تیم‌ها لازم است اطلاع‌رسانی بهتری صورت گیرد، اظهار کرد: جمع کثیری از افراد با استعداد دانشگاه‌ها جذب نشدند.

افزایش کیفیت مسابقات

امیررضا احمدی فومنی شاد، دانشجوی دانشگاه بیرجند نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روند مناظرات امسال خوب بود و با توجه به اینکه تعداد تیم‌ها در این مسابقات ‌بیشتر بودند، هیجان و کیفیت مسابقه بیشتر بود.

احمد بخشی، عضو هیئت داوران هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امسال سطح مسابقات از سال‌های گذشته بالاتر است.

وی با بیان اینکه نحوه مدیریت و برنامه ریزی و آمادگی تیم‌ها و محتوای مطالب عالی بود، تصریح کرد: جهاددانشگاهی باید دانشگاه‌ها را ترغیب کند که تیم‌های بیشتری ارائه دهند.

عضو هیئت داوران هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه لازم است تعداد مخاطبان این مناظرات بیشتر شود و جذب مخاطب صورت گیرد، اظهار کرد: این مناظرات فضای خوبی است چرا که افراد از اندیشه‌های مختلف با یکدیگر بحث می‌کنند.

بخشی با بیان اینکه در این مناظرات راهکارهایی ارائه می‌شود که برای مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها یک راه اجرایی است، افزود: باید رسانه‌ها بیشتر به این مناظرات بپردازند.

وی ادامه داد: لازم است جهاددانشگاهی استان از دو ماه قبل از برگزاری این مناظرات، مسئله را در شورای دانشگاه‌های استان مطرح کند تا دانشگاه‌ها زمان بیشتری برای جذب مخاطب داشته باشند.

شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو  در مناظرات دانشجویی

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرحله دانشگاهی ـ استانی هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان‌جنوبی با هدف زمینه‌سازی برای شکل گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان و همچنین رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو  و زمینه‌سازی در راستای یادگیری اصیل، عمیق و پایدار برگزار می‌شود.

وی افزود: در ابتدا 22 تیم در این مسابقات ثبت نام کردند که تعداد افراد برخی از تیم‌ها ناقص بودند و برخی دیگر نتوانستند در این مسابقات حضور یابند و در نهایت 14 تیم از دانشگاه‌های بیرجند، علوم پزشکی و صنعتی به رقابت پرداختند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: تیم‌ها نسبت به سال‌های گذشته آماده تر بوده و تسلط بیشتری روی موضوعات داشتند.

مرادی با اشاره به استقبال دانشجویان از ثبت نام در این دوره از مسابقات، افزود: تعداد تیم‌ها نسبت به سال گذشته از رشد چشم گیری برخوردار بود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سه روز برگزار شد، یادآور شد: تیم‌های برگزیده در این دوره از مسابقات، به مرحله منطقه‌ای که در مهرماه جاری برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.



انتهای پیام


9759094
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است