استانی 10:00 - 08 شهریور 1394
رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست دورود از توقف فعالیت دو واحد صنعتی در این شهرستان خبر داد.

توقف فعالیت واحدهای آلاینده در دورود

«امیر زلقی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، اظهار کرد: فعالیت دو واحد صنعتی شهرستان دورود به‌علت آلایندگی بیش از حد متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر ضوابط و قوانین استقرار واحدهای صنعتی، هم‌اکنون امکان فعالیت این دو واحد صنعتی دورود که از قدیمی‌ترین واحدهای تولید آسفالت شهرستان به‌حساب می‌آیند به‌علت مستهلک بودن دارای میزان آلودگی بسیاری هستند، وجود ندارد.

زلقی با بیان این‌که آلاینده بودن این دو واحد صنعتی اعتراض شهروندان را به‌دنبال داشته است، اظهار کرد: براساس رسالت قانونی، سازمان حفاظت محیط‌زیست به این دو واحد برای برطرف کردن آلایندگی اخطار و زمان کافی داده اما با توجه به پایان این مهلت و عدم اقدام موثر در خصوص کاهش آلایندگی، دستور توقف فعالیت این دو واحد صادر و به آنها ابلاغ شده است.

رئیس اداره‌ی حفاظت محیط‌زیست دورود با بیان این‌که این دو واحد صنعتی تا زمان انجام اقدامات موثر در جهت کاهش آلایندگی اجازه فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: در بلندمدت نیز برای ادامه فعالیت این واحدها باید ضوابط استقرار صنایع مدنظر باشد و براساس این ضوابط اقدام شود.

وی با بیان این‌که هدف ما تعطیلی هیچ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان نیست، تصریح کرد: هدف ما از این اقدام برقراری یک رابطه‌ی منطقی بین فعالیت‌های صنعتی با بهداشت و سلامت عمومی مردم و حفظ محیط‌زیست است، به‌نحوی که صنایع با کمترین اثر زیان‌بار بر سلامت مردم و محیط‌زیست به فعالیت خود ادامه دهند.

زلقی خاطرنشان کرد: اداره‌ی محیط‌زیست در برخورد با صنایع آلاینده زمان کافی را برای اصلاح و رفع آلایندگی به این واحدها می‌دهد و حتی در صورت نیاز، مشاوره و همکاری‌های لازم را در این جهت ارائه می‌دهد اما در صورتی‌که صاحبان صنعت قصد اصلاح و کاهش آلایندگی را نداشته باشند، برابر قانون با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


6978003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است