استانی 23:48 - 08 اسفند 1395
۲۰ اسفند؛
بوشهر - با حضور فعالان مبارزه با استکبار جهانی‌، سومین کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار روز ۲۰ اسفند ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

سومین کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مقاومت برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سومین کنگره بین‌المللی بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار، روز ۲۰ اسفند ماه روبروی گورستان متجاوزان انگلیسی واقع در منطقه بهمنی بوشهر برگزار می‌شود.

قرار است این مراسم با حضور چهره‌های ملی، بین‌المللی و جمعی از فعالان مبارزه با استکبار جهانی از کشورهای اسلامی، مسئولان و مردم استعمارستیز استان بوشهر برگزار شود.

استان بوشهر دارای تاریخ پر شکوهی در مبارزه با استعمار و استکبار است و بر اساس مستندات تاریخی، قدمت مبارزه مردم استان بوشهر با متجاوزان بیگانه بیش از ۵ قرن براورد شده که این تاریخ، در نوع خود پرشکوه و کم‌نظیر است.

این همایش در سال‌های ۹۳ و ۹۴ با استقبال کم‌نظیر مردم بوشهر و با حضور جمعی از فعالان مبارزه با استکبار جهانی از کشورهای اسلامی برگزار شده بود.

پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و انگلیسی‌ها در طی ۵ قرن گذشته، کشورهای قدرتمند در حوزه دریایی بودند که هر کدام در بخش‌هایی از جزایر و بنادر خلیج فارس مسلط شده و بیش از دو قرن بر این مناطق حاکم بوده‌اند.

هر چند سابقه مبارزاتی مردم بوشهر بر علیه پرتقالی‌ها در تاریخ ثبت شده اما مقاومت مردم این استان در برابر استعمارگران انگلیسی که چهار بار به بوشهر تجاوز کردند و هر بار با مقاومت و مبارزه مردم رو به رو شدند سبب شد که بوشهر به عنوان سمبل استکبارستیزی شناخته شود.


8861390
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است