استانی 21:52 - 14 اسفند 1393
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور:
عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: طرح «پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران» جایگزین «کارانه» می‌شود

طرح «پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران» جایگزین «کارانه» می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، عبدالله صفری عصر امروز در همایش تحلیل مسائل و مطالبات پرستاری که در سالن مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: این طرح جایگزین کارانه‌ای می‌شود، که از نظر ما ناعادلانه بود.

وی با اشاره به اینکه طرح «پرداخت مبتنی بر عملکرد پرستاران» به هیچ عنوان جایگزین قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران نخواهد شد، ادامه داد: پرداخت این وجوه در قالب طرح مورد اشاره حق پرستاران بوده، و برای اجرای کامل آن در سراسر کشور نهایت تلاش را خواهیم کرد.

 وی جایگزین کردن طرح مورد اشاره با قانون تعرفه‌گذاری خدمات را موضوعی ناخوشایند برای جامعه پرستاری کشور دانست و اضافه کرد: عده‌ای در وزارت بهداشت و درمان طرفدار جایگزین کردن این دو قانون و طرح با یکدیگر هستند، ولی چنین چیزی تا به این لحظه قطعی نشده است.

صفری با اشاره به اینکه بیش از هشت سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات سپری شده است، اظهار داشت: تا زمانی که در شورای عالی بیمه اجرای قانون فوق به تصویب نرسد، در مناطق مختلف کشور جنبه اجرایی پیدا نخواهد کرد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با اظهار به اینکه احتمال زیاد تا پایان امسال قانون مورد اشاره در شورای عالی بیمه به مرحله تصویب برسد، اظهار داشت: پرستاران تاکنون صبوری پیشه کرده‌اند، تا انتهای سال نیز برای نهایی شدن این موضوع منتظر باشند.

وی جامعه پرستاری را ستون فقرات وزارت بهداشت و درمان کشورمان دانست، اظهار داشت: بدون وجود جامعه پرستاری فعالیت در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات متعدد همراه خواهد شد، بنابراین از این ظرفیت موجود باید استفاده حداکثری به عمل آورد.

صفری با اشاره به اینکه اعضای شورای عالی نظام پرستاری کشور خود را نماینده‌های پرستاران سراسر کشور می‌دانند، خاطرنشان کرد: بنابراین برای استیفای حقوق و اجرای عادلانه قوانین موجود در مناطق مختلف ایران اسلامی نهایت تلاش را خواهیم کرد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) در تاریخ پنجم اسفند ماه را پشت سر گذاشته‌ایم، اظهار داشت: این ایام فرصت مغتنمی برای معرفی شغل پرستاری به اقشار مختلف جامعه است.


5982636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است