علمی فناوری 04:08 - 05 اردیبهشت 1397
دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی خبرداد
دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی از افزایش نمره آیلتس برای ورود به دوره دکتری وزارت بهداشت خبرداد و گفت: نمره دیگر آزمون‌های زبان نیز با مبنا قرار گرفتن میزان افزایش نمره آیلتس افزایش خواهد داشت.

افزایش سطح نمره زبان دکتری وزارت بهداشت

دکتر جمشید حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بابیان این مطلب اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی، نمره آزمون زبان آیلتس که در آن حد نصاب نمره ۵ برای ورود به آزمون دکتری مبنا قرار گرفته بود از سال تحصیلی ۹۸  با نیم نمره افزایش به نمره ۵.۵ افزایش پیدا می‌کند و افرادی می‌توانند در آزمون دکتری شرکت کنند که نمره آیلتس ۵.۵ داشته باشند.البته برای سال تحصیلی ۹۹ این نمره به ۶ ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه حد نصاب نمره آیلتس در کشورهای مختلف بسیار بالاتر از نمره‌ای است که در حال حاضر در ایران برای این آزمون درنظر گرفته شده است، گفت: به دلیل اینکه در دوره‌های قبل نمره ۵ شرط ورود به دوره ph.d بوده است،‌ وزارت بهداشت تصمیم گرفته است که این نمره را تدریجا افزایش دهد و برای سال‌های بعد از سال ۹۹، مجددا در خصوص تغییر نمره زبان در وزارت بهداشت تصمیم‌گیری خواهد شد.

دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی افزود: برای آزمون‌های دیگر وزارت بهداشت که نمرات آزمون‌های زبان دیگری مورد قبول است، به تناسب نمره ۵.۵ درنظر گرفته شده برای آزمون آیلتس، معادل سازی خواهد شد که این مهم در آینده نزدیک از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

حاجتی با اشاره به اینکه تعیین نمره برای آزمون‌های دیگر با مبنا قرار دادن نمره آیلتس برای خود داوطلب نیز امکان‌پذیر است، گفت: تصمیم‌گیری برای افزایش نمره زبان به دلیل اهمیت تسلط به دانش زبان انگلیسی برای دانشجویان ورودی دوره دکتری و بنابر پیشنهاد اولیه کمیته زبان انگلیسی دبیرخانه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی پس از انجام مطالعاتی که سطح تسلط بر زبان انگلیسی برای دانشجویان دوره دکتری را می‌سنجید، اتخاذ شده است. 

دبیر شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات انجام شده نشان می دهد که ضرورت دارد به تدریج نمره زبان مورد نظر برای شرکت در دوره‌های دکتری، افزایش پیدا کند و لازم به ذکر است که نمره ۶ برای شرکت در این دوره نسبت به سطح جهانی، نمره بسیار پایینی است و این نمره در دیگر کشورها حداقل ۶.۵ قرار داده شده است.

انتهای پیام


9757424
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است