علمی فناوری 08:51 - 10 مرداد 1394
رئیس بخش تصفیه سرم‌های درمانی موسسه رازی خبر داد
رئیس بخش تصفیه سرم‌های درمانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: با پایان یافتن پروژه ساختمان B-1 تولید سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب‌زدگی دو تا سه برابر تولید فعلی افزایش خواهد یافت.

افزایش تولید سرم‌های ضد مارگزیدگی و عقرب‌زدگی تا پایان امسال

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر حسین ذوالفقاریان با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه ساختمان B-1 جهت بهینه‌سازی خط سرم‌های درمانی در زمینه فضاهای تولید و تجهیزات مورد نیاز تولید تا 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تجهیزات آن در حال خریداری است.

وی افزود: بهره برداری کامل از این پروژه موجب افزایش تولید، استاندارد مطلوبتر و افزایش کیفیت سرم‌های درمانی ضد مار و عقرب‌زدگی خواهد شد.

ذوالفقاریان در خصوص صادرات سرم‌های درمانی به کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: صادرات ما به کشورهای عراق، ارمنستان، آذربایجان، اردن و سودان است و به دلیل کیفیت بالای سرم‌های ضد مار و عقرب موسسه رازی کشورهای دیگری نیز درخواست دریافت سرم‌های ما را دارند که در حال حاضر به دلیل محدودیت تولید، توان صادرات بیش از این را نداریم؛ ولی با پایان یافتن پروژه ساختمان B-1 تولیدات ما دو تا سه برابر افزایش می‌یابد و صادرات بیشتری خواهیم داشت.

رئیس بخش تصفیه سرم‌های درمانی موسسه رازی در ادامه در مورد پروژه «ایستگاه تحقیقات کردان» توضیحاتی داد و افزود: در این پروژه خط تولید پلاسما و خون گیری از اسب‌ها برای تولید سرم‌های ضد مارگزیدگی و عقرب‌زدگی تحول چشمگیری خواهد یافت.

وی افزود: پیش از این خون‌گیری از اسب‌ها به صورت سنتی انجام می‌شد، با به کارگیری دستگاه جدید «پلاسما فرز» و استفاده از فضای تمیز (اتاق تمیز) موجب می‌شود هم پلاسما از نظر کیفیت ارتقاء یابد وهم حیوان سرم دهنده از سلامت بالایی برخودار باشد.

وی تصریح کرد: استفاده از این دستگاه موجب می‌شود از اسب‌ها برای مدت طولانی برای تولید پلاسمای «هایپر ایمن» استفاده کنیم.

ذوالفقاریان ارتقای کیفیت سرم‌های درمانی را از دیگر ویژگی‌های دستگاه پلاسما فرز برشمرد و افزود: در خون‌گیری دستی در یک مرحله می‌توانیم 5/2 لیتر پلاسما به دست آوریم، ولی با استفاده از دستگاه «پلاسما فرز» در یک مرحله می‌توان 10 لیتر پلاسما به دست آورد که این امر گام موثری در راستای افزایش کیفیت و همچنین افزایش تولید سرم‌های درمانی ضد مارگزیدگی وعقرب‌زدگی است.

وی در خصوص دیگر مزیت‌های این دستگاه یادآورشد: یکی از مهمترین ویژگی‌های دستگاه «پلاسما فرز» این است که در یک سیکل بسته از اسب خون گیری می‌شود و پلاسما از گلبول جدا شده و گلبول قرمز دوباره به اسب تزریق می‌شود که این امر در سلامت اسب نقش مهمی دارد.

ذوالفقاریان با اشاره به تاریخچه بخش تصفیه سرم‌های درمانی موسسه رازی گفت: این بخش با قدمتی بیش از نیم قرن و با کوشش روانشاد دکتر محمود لطیفی بنیان نهاده شد و تولیدات این بخش از موسسه رازی نقش مهمی در سلامت جامعه دارد.

وی در خصوص تولیدات این بخش تصریح کرد: هم اکنون 60 هزار آمپول ضد مارگزیدگی و 70 هزار آمپول ضد عقرب‌زدگی و سه هزار آمپول ضد دیفتری به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید می‌کنیم و تمامی تولیدات باید به تائید اداره دارو و غذای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسد.

رئیس بخش تصفیه سرم‌های درمانی موسسه رازی در خصوص کیفیت سرم‌های درمانی موسسه رازی تصریح کرد: درجهان جزء معدود کشورهای تولیدکننده سرم‌های درمانی و در منطقه تنها کشور تولیدکننده به شمار می‌رویم؛ کشورهای اندونزی، تونس و برزیل نیز تولیدکننده سرم‌های درمانی هستند، ولی تولیدات موسسه رازی از کیفیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام


6837676
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی سبک‌ خود را به نام Phi-3 Mini معرفی کرد. Phi-3 Mini اولین مدل از سه مدل کوچکی محسوب می‌شود که مایکروسافت رونمایی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است