فرهنگی‌هنری 15:40 - 15 مهر 1394
در پی انتشار گزارش یکی دیگر از تخلفات
دفتر هنرهای تجسمی درباره یک گزارش منتشر شده جوابیه‌ای داد که در آن به تکذیب فروش تابلوی خوشنویسی و دیگر موضوعات پیرامون تعمیر آثار هنری پرداخته است.

توضیحات دفترهنرهای تجسمی معاونت هنری ارشاد+پاسخ فارس

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، پیرو انتشار مطلبی با عنوان «وقتی ارشاد 12 تابلو خطاطی را به زور می فروشد» به نقل از روزنامه «وطن امروز» در خبرگزاری فارس، دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد جوابیه‌ای را منتشر کرده است.

در این جوابیه آمده است: در بخش‌هایی از آن مطلب آمده، دفتر هنرهای تجسمی قرارداد تعمیراتی با افرادی امضا کرده است؛ در حالی که تمام امور تعمیراتی دفاتر و مراکز تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دفتر طرح‌های عمرانی این وزارتخانه است و دفتر هنرهای تجسمی با هیچ فرد یا شرکتی برای تعمیرات قراردادی امضا نکرده است. هیچ تعمیراتی در بخش نور موزه هنرهای معاصر تهران انجام نشده و حتی تأسیسات گرمایشی موزه نیز که به شدت مورد نیاز بود و قرار بود تغییرات و تعمیراتی از سوی دفتر طرح های عمرانی در این زمینه انجام شود، هنوز محقق نشده است.

در آن مطلب به فروش اجباری 12 تابلوی خطاطی اشاره شده که تکذیب می‌شود و دفتر هنرهای تجسمی اصلا در جریان چنین موضوعی نیست. لازم است آن رسانه توضیح جامع و دقیقی دهد که این تابلوها آثار چه کسی یا کسانی و متعلق به کجا بوده و به طور روشن بیان کند مشخصات آنها چه بوده و چه کسی آنها را فروخته و خریداری کرده است.

دفتر هنرهای تجسمی از انتشار اسناد و مدارک درباره قراردهایی که آن رسانه مدعی شده و تابلوهایی که بر اساس ادعای آن رسانه از سوی این دفتر به زور فروخته شده است، استقبال می‌کند.

پاسخ فارس:

اول: انتشار گزارش یکی دیگر از رسانه‌های تیزبین در بخش فضای مجازی خبرگزاری انجام شده و این  در حالی است که متن شکایت شرکت‌هایی که به اجبار تابلو خریداری کرده‌اند، در سازمان بازرسی کل کشور موجود است. و بنابر رعایت برخی ملازمات قانونی و قضایی خبرگزاری فارس از انتشار این اسناد و شکایت‌نامه‌ها به رسم امانت خودداری می‌کند.

دوم: در گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس، اشاره‌ای به عقد قرارداد با پیمانکاران از سوی دفتر هنرهای تجسمی نشده است. بلکه در این گزارش گفته شده: ««م-م» با همکاری «ع-الف» که یکی از کارشناسان دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد است، در مقطعی که با دفتر هنرهای تجسمی ارشاد همکاری می‌کنند، 12 تابلوی خطاطی را به شرکت‌ها و پیمانکارانی که با این دفتر قرارداد بسته‌بودند، به اجبار می‌فروشند. این دفتر به پیمانکاران و شرکت‌هایی که با ارشاد همکاری می‌کرده‌اند، اعلام می‌کند که هرکس می‌خواهد قرارداد تازه‌ای امضا کند، باید یک تابلوی خطاطی خریداری کند و این جزو یکی از بندهای قرارداد نانوشته دفتر طرح‌های عمرانی با پیمانکاران بوده است.»

سوم: از آن‌جایی که به تازگی طی ماجرای عجیب سرقت (!) بیست و هفت اثر هنری از معاونت هنری اتفاق افتاده است و هنوز پشت پرده این اتفاق شک‌برانگیز روشن نشده است، بهتر است مرکزهنرهای تجسمی وزارت ارشاد به جای پاسخ به پرونده‌های جاری و در دستور رسیدگی مقامات نظارتی، مراقبت بیشتری در امور زیرمجموعه خویش داشته و حفظ و حراست از آثار به امانت گذاشته شده را مضاعف نماید.


7174218
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است