استانی 16:27 - 28 آبان 1397
معاون وزیر جهاد کشاورزی:
‌معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با منفی بافی در مورد خشکسالی و کشاورزی نمی توان از بحران ها عبور کرد بلکه باید با مدیریت و حفظ منابع به کشاورزی پایدار دست یافت.

با منفی‌بافی در مورد خشکسالی و کشاورزی نمی‌توان از بحران‌ها عبور کرد

‌به گزارش‌ ایسنا‌، مهندس عباس کشاورز امروز در همایش اصلاح الگوی کشت در اتاق بازرگانی عنوان کرد: کم آبی یکی از دغدغه های جدی در همه استان های کشور است و هر یک با روش هایی درصدد جبران کم آبی در کشاورزی هستند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: حرکت به سمت کشت گلخانه ای و توسعه باغات و کنار گذاشتن محصولات کشاورزی که آب زیادی در تولید آن نیاز است از جمله روش های مهم در مدیریت بحران آب در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: استان قم نیز در جهت مدیریت منابع آب به سمت توسعه باغات پیش رفته است البته نگرانی هایی برای باغداران و کشاورزان وجود دارد که با بحران آب چگونه در آینده باغات خود را حفظ کنند.

کشاورز بیان کرد: در همه جهان و به ویژه کشورهای پیشرفته خود را با شرایط و تغییرات اقلیمی در تولید محصولات کشاورزی وفق می دهند.

وی خاطرنشان کرد: با گرم شدن کره زمین و کاهش باران نمی توان آبهای زیرزمینی را افزایش داد و بهترین راهکار در این وضعیت صیانت از منابع زیرزمینی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برداشت بی رویه آب، پایداری طبیعت را از بین می برد و معضلات زیست محیطی را به وجود می آورد.

وی گفت:مشکلاتی از قبیل گرد و غبار و ریزگردهای فلج کننده یکی از علل مهم عدم پایداری طبیعت و تغییرات زیست محیطی است که سلامت جامعه را به مخاطره می اندازد.

کشاورز بیان کرد: انسان باید در روند تولید و صنعت و کشاورزی و هر فرآیند اقتصادی دیگر، سهم پایداری طبیعت را در نظر بگیرد و به طبیعت لطمه ای نزند وگرنه جان خود را در معرض خطرات زیست محیطی قرار می دهد.

وی تصریح کرد: اگر چه بحران آب و خشکسالی گریبان بشر را گرفته است اما نباید نگران بود چرا که برخی از کشورهای پیشرفته ثابت کرده اند؛ با تکیه بر فناوری و تجهیزات و روش های نوین علمی و مدیریت صحیح بحران‌ها را کنار گذاشته اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سیاست‌گذاران و نخبگان و برنامه‌ریزان و نظریه‌پردازان باید با خرد جمعی و همفکری به دنبال راهکاری در جهت مدیریت بحران ها باشند.

وی اظهار کرد: امروزه اصلاح الگوی کشت بهترین شیوه در مدیریت بحران آب و توسعه ظرفیت های کشاورزی و تولید محصولات استراتژیک است.

کشاورز خاطرنشان کرد: در تولید محصولات کشاورزی باید نیازها و بازار را بشناسیم تا طبق نیازهای ضروری به تولید بپردازیم.

وی بیان کرد: مهم ترین رویکرد در مدیریت بحران و مصرف بهینه منابع رسیدن به بهره وری و افزایش تولید و کاهش مصرف آب است.



انتهای پیام


9977663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است