اقتصادی 01:40 - 02 خرداد 1394
عملیات احداث آزاد راه مراغه به هشترود عصر پنج شنبه با حضور وزیر راه وشهرسازی آغاز شد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،این طرح به طول 92 کیلومتردرقالب چهار قطعه با اعتبار اولیه یک هزار و115 میلیارد ریال در مدت 30 ماه اجرا می شود.


وزیر راه وشهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت : از کل 10 هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی 60 درصد در بخش راه و شهر سازی هزینه می شود .


آخوندی افزود: راه آهن میانه به تبریز، آزاد راه تبریز به مرند، بستان آباد به سراب و تبریز به اهر از مهمترین طرح هایی که در این سفر به آنها اعتبار اختصاص یافته است .


وزیر راه و شهرسازی، طول کل آزاد راه های کشور را 2 هزار و 300 کیلومتر اعلام کرد و افزود: یک هزار کیلومتر آن در سه ماه گذشته به بهره برداری رسیده است .


وی گفت : برای تکمیل بیمارستان 160 تختخوابی مراغه اعتبار خوبی اختصاص یافته است و این طرح تاپایان سال به بهره برداری می رسد.


وی همچنین از مطالعه طرح 16 کیلومتری آزاد راه هشترود به قویون قشلاقی خبر داد .


دواتگری نماینده مردم مراغه و عجبشبر و شیری نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی  هم در این مراسم اختصاص اعتبار لازم را برای تکمیل  قطعه دوم آزاد راه مراغه هشترود و  رصد خانه تاریخی مراغه و همچنین ادامه آزاد راه از سه راهی قویون قشلاقی تا خود هشترود خواستار شدند.


از دیگر طرح هایی که در سفر استانی هیات دولت به آذربایجان شرقی، افتتاح ساختمان اداره برق شهرستان چاراویماق با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود. برای احداث این ساختمان سه طبقه 21میلیارد ریال هزینه شده است.


عملیات اجرایی کارخانه بزرگ آهک هیدراته شرکت مس ایران در اهر هم با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت آغاز شد . 


این کارخانه با ظرفیت اسمی 150 تن در روز و با هزینه  900 میلیارد ریال احداث می شود و با بهره برداری از این طرح  برای  50 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد . 


وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این مراسم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته آذربایجان شرقی را از اولویت کاری این وزارتخانه اعلام کرد . 


نعمت زاده افزود: این وزارت خانه از سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن حمایت می کند و آماده ارائه تسهیلات لازم در این زمینه است . 


وی به طرح تولید آهک هیدراته نیز اشاره کرد و گفت: وجود مجتمع مس سونگون و سایر کارخانه های مرتبط با این صنعت، بازار گسترده ای را برای تامین مواد اولیه آنها ایجاد کرده است . 


وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از مجتمع های بسته بندی و سورتینگ و کارخانه تولید قند در شهرک صنعتی اهر بازدید کرد.




انتهای پیام/

6422972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت:۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲وصول شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است