استانی 00:05 - 02 آذر 1393
فرماندار میرجاوه اعلام کرد
فرماندار میرجاوه گفت: در شش ماهه نخست امسال صادرات کالا از بازارچه‌ مرزی میرجاوه نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 30 درصد افزایش داشته است.

افزایش 30 درصدی صادرات از بازارچه‌ مرزی میرجاوه

محمد میهنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میرجاوه اظهار کرد: شهر مرزی میرجاوه با داشتن 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان و نیز فعال بودن بازارچه و گمرک مرزی علاوه بر کشاورزی از لحاظ صادرات کالا از جایگاه ویژه‌ای در سیستان و بلوچستان برخوردار است.

فرماندار میرجاوه افزود: میرجاوه با دارا بودن ناحیه صنعتی با وجود نزدیکی به این بازارچه و فرصت مرز می‌تواند با سرمایه‌گذاری نقش به سزایی در بهبود معیشت مرزنشینان داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: بازارچه مرزی میرجاوه یکی از بازارچه‌های مهم استان است که از لحاظ وزنی بیش از 31 هزار تن در شش ماهه نخست امسال صادرات داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: ارزش این میزان صادرات از نظر ریالی بیش از 608 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 67 درصد افزایش داشته است.

میهنی از اختصاص 100 میلیون تومان برای فضاسازی بازارچه مرزی میرجاوه و نیز رفاه حال رانندگان و تجار تا پایان امسال خبر داد و از سرمایه‌گذاران و تجار خواست‌ از این بازارچه برای صادرات و سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

فرماندار میرجاوه افزود: باید با تقویت زیرساخت‌های تجاری و افزایش صادرات غیرنفتی از این بازارچه مرزی و توانمندی‌های این بازارچه به نحوه احسن استفاده کرد.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با برطرف شدن مشکلات موجود و احداث امکانات رفاهی برای تجار و سرمایه‌گذاران گام‌های موثری در رونق صادرات برداشته شود.

وی گفت: عمده کالاهای صادراتی از بازارچه‌های مرزی میرجاوه آب معدنی، نخود خام، سیمان، سرامیک، کاشی و تخم گشنیز است.


5244354
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است