اجتماعی 14:54 - 27 مهر 1397

بسته حمایتی برای بازنشستگانی که زیر ۳میلیون حقوق می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید تقی زاده در نشست با روسای کانون های بازنشستگی استان اصفهان با قدردانی از فعالیت و خدمات ارزشمند، دلسوزانه و تلاش های علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت فقر زدایی در جامعه و انوشیروان محسنی بندپی سرپرست این وزارتخانه، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۱ درصد مراجعات مردم استان به دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این وزارت بسیار کلیدی و حساس است.

وی تصریح کرد: در جلسات هماهنگی شورای رفاه در استانها، مدیران مجموعه باید به صورت پایلوت کار توسعه استان را با همفکری هم انجام دهند تا به مردم و ارباب رجوع خدمات ویژه ای ارایه شود.

تقی زاده گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۳۲۵۰ میلیارد تومان به یک میلیون وچهارصد هزار نفر بازنشسته حقوق پرداخت می کند و این در حالی است که در یک سال و نیم آینده ۵۵۰ هزار نفر نیز به جمعیت تحت پوشش افزوده خواهند شد.

وی از راه اندازی و ساماندهی سیستم جامع شاغلین خبر داد و گفت: تلاش ما این است که دو مرحله بازنشستگان و شاغلین را به موازات هم پیش ببریم. باور ما همیشه این بوده که در بحران ها بهترین تصمیمات گرفته شود و گره گشا باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست جمهوری این اتفاق با کیاست و درایت مدیران پیش خواهد رفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خدمات می‌دهد، از مهم‌ترین اعضای  نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور و دومین مرکز اقتصادی  و بیمه ای کشور است.

تقی زاده تصریح کرد: این صندوق دربخش اقتصادی پنج هلدینگ زیرمجموعه  دارد. بیشترین تاثیر گذاری در بخش فولاد، صنعت نفت کشور و گردشگری کشور است. صندوق بازنشستگی کشوری موقعیت ویژه ای دارد به نحوی که هم در فضای اجتماعی و هم اقتصادی کشور تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات وام ضروری با اعتبار دو هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته زیرپوشش فراهم شده است، گفت: تا آخر اسفندماه امسال حدود ۲۰۰ هزار بازنشسته وام خود را دریافت خواهند کرد. همچنین، افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی و تغییردر ساختار بیمه ای  اتفاق خواهد افتاد.

تقی زاده با بیان اینکه مهم‌ترین هدف صندوق برقراری تعادل بین منابع و مصارف است، گفت: درکنار مدرسه سازی که ازاقدامات خوب دولت وخیرین دربخش خصوصی است، پیشنهاد می‌کنم با توجه به افزایش تعداد سالمندان توسعه و ساخت خانه‌های سالمندی و بازنشستگی در دستور کار قرارگیرد و از خیرین دعوت می‌کنم در این اقدام پسندیده و خداپسند پیشقدم شوند. با هم بودن برای خدمت به مردمی که شایسته خدمت هستند بیشتر از قبل باید مورد توجه قرار گیرد.


9947667
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است