اجتماعی 14:52 - 10 آبان 1393
در راستای اجرای گام سوم از طرح تحول نظام سلامت
قایم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی از راه‌اندازی پورتال رسیدگی به شکایات تعرفه‌های پزشکی خبر داد و گفت: با همکاری و کار کارشناسی سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت سامانه۱۶۹۰ به عنوان پورتال رسیدگی به شکایات تعرفه‌ها از 15 آبان ماه آغاز به کار می‌کند.

سامانه رسیدگی به شکایات تعرفه‌ای اعلام شد

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محسن خلیلی خاطرنشان کرد: در فرآیند اجرای نظارت بر تعرفه‌ها که هیات وزیران در پیوست مصوبه کتاب جدید ارزش نسبی خدمات، سیستم‌های بهداشتی و درمانی را ملزم به رعایت آن نموده، سامانه جامع شکایات به‌ صورت تلفن چهاررقمی 1690تعریف شده که افراد می‌توانند از طریق آن سامانه یا از طریق معاونت درمان دانشگاه‌ها یا سازمان نظام پزشکی و یا از طریق خود سازمان‌های بیمه‌گر پایه نسبت به نوع دریافت تعرفه پزشک یا مرکز درمانی شکایت خود را مطرح کنند.

کاهش درجه اعتبار بیمارستان‌ها با تکرار تخلف

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های استانی افزود: چنانچه این کمیته در خصوص تخلف تعرفه به نتیجه برسد، بر حسب صلاحدید، مورد یا موارد تخلف را به دادسرای انتظامی نظام پزشکی یا شورای حل اختلاف یا به کمیسیون ماده11 تعزیرات حکومتی معرفی می‌کند.

خلیلی ادامه داد: اگر میزان تخلف مرکز درمانی و تکرر آن زیاد باشد می‌توان به کمیته کشوری نظارت ارجاع داده و کمیته کشوری این صلاحیت را دارد که حتی درجه اعتبارسنجی بیمارستان را پایین بیاورد.

خلیلی اعضای این کمیته را متشکل از رییس و معاون درمان دانشگاه، رییس نظام پزشکی مرکز استان، دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی و نماینده سازمان بیمه‌گر اعلام کرد و گفت: نماینده انجمن علمی مربوطه و یا نماینده بیمارستان خصوصی هم بدون حق رای در این کمیته حضور دارند.

قایم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه کتاب ارزش‌های نسبی خدمات از مهرماه ابلاغ و مورد استقبال اکثریت انجمن‌های علمی و تخصصی و بیمارستان‌های خصوصی قرار گرفته است، تصریح کرد: بیمه‌های تکمیلی درخصوص تعهد پرداخت مشکل داشتند که قرارداد قبل از ابلاغ این بسته بود و توافق شد تا خرداد ماه سال آینده که قرارداد ادامه دارد، تعرفه‌ای کمتر از تعرفه جدید از بیماران بیمه تکمیلی گرفته شود.

تعرفه جراحی و داخلی متناسب با تورم رشد نداشته است

به گفته وی مشکل اصلی در عدم توازن تعرفه‌ها بحث بیماران بستری است که در این بیماران تعرفه‌های درمانی اعم از گروه جراحی و داخلی متناسب با افزایش تورم در طول سه دهه رشد نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی در راستای انجام وظایف صنفی خود در قبال جامعه پزشکی و تامین امنیت روانی شغلی آنها به حقوق بیماران نیز توجه ویژه‌ای دارد، اذعان داشت: پس از انقلاب اسلامی برای نخستین بار کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات بر اساس عدالت بین رشته‌ای تدوین شده است.

قایم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود: با حمایتی که انجمن‌های علمی و بیمارستان‌های خصوصی نسبت به کتاب ارزش‌گذاری خدمات داشتند، مساله تعرفه‌ها ساماندهی می‌شود و متخلفان در هر مرکز درمانی شناخته شده و چنانچه پس از 15 آبان نیز پرونده شکایتی مشاهده شود، طبق آنچه که شورایعالی نظام پزشکی به عنوان بحث حمایت از جامعه بیماران مصوب کرده است در موارد تعرفه‌ای، دادسراها ملزم به صدور کیفر خواست هستند.

به گفته خلیلی، هیات‌ها موظف هستند از محرومیت حکم دهند که حکم اول تذکر شفاهی درحضورهیات مدیره، در مرحله بعد توبیخ کتبی و پس از آن حکم توبیخ با درج در نشریه نظام پزشکی است و محرومیت از طبابت نیز از سه ماه تا یکسال خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: اگر دادسرا مشاهده کند در طول رسیدگی به پرونده شاکی، تخلف همچنان ادامه دارد طبق ماده 20 آیین نامه، محل کار را بطور موقت تعطیل خواهد کرد تا حکم قطعی صادر شود.

انتهای پیام


5090782
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است