علمی فناوری 15:09 - 29 شهریور 1393
تهران- ایرنا- معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی لازم است استانداردهای مورد نیاز فناوری های صنایع هوایی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

به گزارش ایرنا،دکتر علی وطنی درنخستین جلسه شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بر لزوم نیازسنجی بازار داخل و خارج تاکید کرد و گفت: عملیاتی شدن سند جامع توسعه هوا و فضای کشور مستلزم توجه به بازار تقاضا است.



وی افزود: در حال حاضر توجه به اجرایی و عملیاتی شدن سند یادشده نباید موجب غفلت از بازار تقاضا شود زیرا که بی توجهی به این مهم ممکن است منجر به غیر فعال شدن یا بی انگیزگی شرکت های دانش بنیان را به دنبال داشته باشد.



دکتر وطنی به شاخص های بازار تقاضا برای شرکت های دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: برای تحقق این امر توجه به سه شاخص استاندارد، زمانبندی و تضمین تولید، قیمت تمام شده و در نهایت ارایه خدمات پس از فروش امری ضروری است.



وی تصریح کرد: برای حل مشکل استاندارد مسوولان دبیرخانه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی می بایست با موسسه ملی استاندارد وارد مذاکره شوند که چه استانداردهایی در کشور موجود و چه استانداردهایی برای محصولات دانش بنیان در این بخش لازم است، این امر هم موجب تقسیم کار شده و هم به کیفیت محصولات تولید شده کمک می کند.



دکتروطنی خواستار زمانبندی شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی برای اهداف و سیاست های از پیش تعیین شده در این ستاد شد و خاطرنشان کرد: در پیمودن طریق پیشرفت سند جامع توسعه هوا و فضای کشور نقش ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی انکارناپذیر است.



به گفته وی اگر چه این ستاد باید در عملکرد و جهت گیری های خود در راستای عملیاتی کردن سند یادشده گام بردارد و در برابر محورهای مصوب مندرج در سند پاسخگو باشد، اما نکته مهم تر این است که ستاد بداند چه مسوولیتی را تحویل گرفته و با بودجه و امکانات و زمانی که در پیش دارد با کدام شاخص ها و با چه برنامه هایی ستاد را به شورای بعدی ستاد تحویل خواهد داد.



معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پیشرفت اهداف سند را به عنوان ناظردانست وگفت : خروجی این ستاد باید به بهبود بخشی سامانه موجود در حوزه هوایی و هوانوردی منجر شود.



وی از اعضای شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی خواست، تا نیروی محرکه چرخ های متوقف شده در صنعت هوایی کشور باشند و شناخت قابلیت ها و ظرفیت های موجود در کشور به اهداف سند جامع توسعه هوا و فضای کشور جامه عمل بپوشانند.



دکتر وطنی بر لزوم برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی تاکید کرد و گفت: باید به نقطه ای برسیم که هیچ دانش آموخته هوا و فضای بیکار در کشور وجود نداشته باشد. این امر مهم زمانی محقق خواهد شد که بازار تقاضا در جامعه افزایش یابد.



به گفته وی این شورا می تواند در برنامه ریزی بلند مدت خود به مبحث برند سازی و ایجاد امنیت در حوزه حمل و نقل هوایی بپردازد.



دکتر وطنی یادآور شد: شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی در صورت تصویب طرح های فناوری و تجاری سازی و نوآوری برای بهره مندی شرکت های دانش بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی هیچ محدودیت اعتباری ندارند.



وی خاطرنشان کرد: درمسیرترقی و پیشرفت باید با فکر و برنامه ریزی قدم برداشت. از این رو اعضای شورای ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی می بایست برای رفع خلاءهای قانونی ارایه طریق کنند.



علمی (1)** 9340**1440

انتهای پیام /*


4754323
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است