استانی 18:46 - 31 شهریور 1399
عضو شورای اسلامی شهر مشهد:
ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای شهر گفت: بنده مطمئن هستم که شهروندان هیچ‌گاه خدمت و تلاش صادقانه ما را از خاطر خویش نمی‌برند. این روزها به لطف اصحاب رسانه تفاوت بین تلاش واقعی و اقدامات پوپولیستی واضح و مشخص است.

امروز تفاوت تلاش واقعی با اقدامات پوپولیستی روشن است

مجتبی بهاروند امروز در نطق پیش از دستور صد و ششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکم مهر ماه برابر است با ۲۲ سپتامبر روز جهانی بدون خودرو نام گرفته است. این تاریخ ضرورت اشاعه حمل ونقل پاک را یادآور می‌شود.

وی عنوان کرد: در نخستین روز همکاری من با شورا سرمایه‌گذاران ناوگان اتوبوس‌رانی در عرصه میدان شهدا تجمع کرده بودند و نسبت به سوءتدبیری که ۱۰ سال از آن رنج می‌کشیدند، اعتراض داشتند. روز بعد شاهد تجمع تاکسی‌رانان فرودگاه بودم و روزهای بعد هم شاهد تجمع سایر دست‌اندرکاران حوزه حمل‌ونقل بودم. این تجمع‌ها همگی به حق بود. حدود ۶ ماه طول کشید که بسیاری از معضلات فعالان حوزه حمل و نقل عمومی در مشهد حل شود. اکثر فعالان حوزه حمل و نقل شهری، از برخوردهای قهری و قضایی که در سال‌های گذشته علیه آنان صورت می‌گرفت، ناراضی بودند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه تمام تلاش من و همکارانم در این مدت بر این بود که برخوردهای قهرآمیز به سوی گفت‌وگو، مدارا و تفاهم پیش متمایل شود، خاطرنشان کرد: در این راستا برگزاری انتخابات نمایندگان حوزه‌های حمل‌ونقلی را از حالت صوری خارج کردیم و کار را به ‌دست مردم سپردیم. شهروندان نیز به خوبی پاسخ اعتماد ما را دادند. در این مدت نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی مدیریت شهری مشهد نیز با جدیت پیش رفت تا به‌عنوان الگویی برای دیگر کلان‌شهرها تبدیل شود. طی سه سال تصدی‌ من به عنوان رییس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک ۳۸۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان افزوده شد. این در حالی است که قیمت هر اتوبوس از ۵۰۰ میلیون تومان به حدود ۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. در این مدت به توان‌یابان شهر توجه ویژه‌ای شد. اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای ۶۰ سفر با تاکسی و همچنین اجرای طرح ۶۰ سفر رایگان با اتوبوس و قطارشهری در ماه برای این قشر از شهروندان از جمله مصوبات شورا و کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در این مدت بود.

بهاروند با اشاره به اینکه در این مدت در پایانه‌های مسافربری مشهد اقدامات خوبی صورت گرفت، بیان کرد: شرکت‌های مستقر در پایانه‌ها، میلیاردها تومان عوارض عقب‌افتاده، جریمه و دیرکرد داشته و بدهکار بودند. از این رو ما به‌ سوی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با انجمن صنفی اتوبوس‌رانی برون‌شهری رفتیم که دستاورد آن پرداخت عوارض به صورت آنلاین و بخشودگی جریمه دیرکردها بود.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات در حوزه ساماندهی پایانه‌ها می‌توان به صدور بلیت الکترونیکی سفر اشاره کرد، ادامه داد: سال‌های سال بود که دلالان و سودجویان در ترمینال‌ها سرازیر شده و بازارسیاه فروش بلیت برای خودشان راه انداخته بودند. از این رو سامانه صدور بلیت الکترونیکی را راه‌اندازی شد. مدیرکل مسافری سازمان راهداری کشور نیز طی بازدید از پایانه مسافربری مشهد، رضایت خود را نسبت به اقدامات صورت گرفته بیان و اعلام کرد که طرح‌های اجرا شده در مشهد به عنوان الگویی اجرایی در سراسر کشور مورد توجه قرار خواهد گرفت

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در دوره مدیریت شورای پنجم حوزه‌های عمرانی و تکمیلی قطار شهری هیچگاه متوقف نشد، تاکید کرد: با وجود اینکه هزینه احداث هر کیلومتر قطارشهری از ۲۰۰ به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد اما فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد. در وضعیت گرانی و تورم کنونی خط دوم قطار شهری به بهره‌برداری رسید. حفاری خط سه قطارشهری نیز بدون توقف در حال انجام است. ما در تلاش هستیم تا پنج کیلومتر دیگر از این خط را که حدفاصل پایانه مسافربری تا میدان شهداست را به مرحله بهره‌برداری برسانیم. عملیات کارگاهی خط چهار نیز چندی قبل فعالیت خود را آغاز کرد. این خط انتهای خواجه‌ربیع را به شهرک شهید باهنر متصل می‌سازد. همچنین خطوط دو، سه و چهار قطارشهری در میدان شهدا به یکدیگر متصل می‌شود تا شاهد حمل و نقلی سریع، ایمن و به‌صرفه باشیم.

بهاروند اظهار کرد: ساخت تقاطع‌های همسطح و غیرهمسطح، چپ‌گردها و اصلاح‌های هندسی رضایت خاطر شهروندان را فراهم کرده و ترافیکی روان و ایمن را در خیابان‌های شهر جاری کرده است. مشهد در این دوران به کارگاهی عمرانی، منظم و باانگیزه تبدیل شد که پروژه‌ها را در موعد مقرر به مرحله بهره‌برداری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه در کنار این اقدامات از گسترش حمل‌ونقل پاک و پیاده‌محور نیز غافل نبودیم، ادامه داد: مشهد از حیث میزان خطوط احداثی دوچرخه‌سواری رتبه نخست کشور را در اختیار دارد. براساس برنامه میان‌مدت شورا مصوب شد ۲۵۰ کیلومتر خطوط دوچرخه‌سواری در مشهد احداث شود که طی یک مرحله ۱۲۰ کیلومتر و در مرحله‌ بعد نیز ۶۰ کیلومتر از این خطوط احداث شد.

بهاروند خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های مهم کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در سه سال فعالیت شورای پنجم می‌توان به نصب ۱۱ هزار جداکننده(کاور) تاکسی‌ران از مسافر در زمان شیوع بیماری کرونا،  احداث سه ایستگاه ضدعفونی‌کننده خودرو در سطح شهر با شروع این بیماری، مجوز انعقاد قرارداد تامین ۲۰۰۰ دستگاه دوچرخه و لوازم یدکی آن، انعقاد تفاهم‌نامه با پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی، نگاه ویژه به حمل‌ونقل با دوچرخه به عنوان مدل حمل و نقل پاک، تامین مسیرهای دوچرخه و راه‌اندازی سامانه دوچرخه اشتراکی، آسفالت معابر خاکی سطح شهر مشهد مقدس، اجرای پروژه کوه‌پارک، راه‌اندازی نرم‌افزار موبایلی نظارت، راه‌اندازی بازرسی حوزه تاکسی‌رانی، ایجاد چپ‌گرد غیرهمسطح شهید ناصری، احداث دوربرگردان مرحوم هاشمی رفسنجانی، پیاده‌سازی طرح دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب، اجرای طرح نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی با وام‌های کم‌بهره، انجام پروژه‌های طراحی هندسی متعدد در سطح شهر مانند عملیات تعریض در بلوار آزادی، سه‌راه ساجدی، سه‌راه خیام و... که تاثیر زیادی در کاهش تراکم ترافیک داشت و تکمیل خط دو قطار شهری و بهره‌برداری از پنج ایستگاه جدید آن نام برد.

وی تاکید کرد: این را به خاطر داشته باشیم که پروژه‌های بهره‌برداری شده در سال چهارم شورا، همگی حاصل سه سال زحمت، تلاش و کار کارشناسی در کمیسیون عمران و حمل‌ و نقل شورای شهر مشهد بوده است.

انتهای پیام


10727449
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است