علمی فناوری 22:00 - 06 مرداد 1395
دانشمندان کودهای حیوانی را یکی از مهمترین عوامل افزایش دمای زمین خوانده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛چندی پیش فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد با استناد به گزارشی با عنوان "سایه بلند محصولات دامی" در بیانیه‌ای نوشت: صنایع دامی به تنهایی 18 درصد گازهای گلخانه‌ای را تولید کرده و یکی از مهمترین علل افزایش دمای زمین محسوب می‌شود.


تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه/ فضولات حیوانات، راز پنهان گرمای کره زمین


ابن در حالی است که متخصصان مسائل زیست‌محیطی این رقم را بالاتر و معادل 51 درصد تخمین زده‌اند. گفته می‌شود 37 درصد گازهای متان موجود در جو کره زمین ناشی از کودهای حیوانی است.


دانشمندان از زمان انتشار گزارش یاد شده همواره در تلاش بوده‌اند روشی برای جایگزین کردن این محصولات غذایی پیدا کنند. از جمله تلاش‌های صورت گرفته می‌توان به تولید "گوشت‌های مصنوعی" اشاره کرد که از همان ابتدا با شکست مواجه شد.


اکنون، محققان بخش تحقیق و توسعه شرکت SuperMeat موفق شده‌اند در محیط آزمایشگاهی و با استفاده از سلول‌های مرغ به کشت گوشت بپردازند. این گوشت‌ها نسبت به رقبای قدیمی خود مثل "گوشت‌های گیاهی" طعم و ظاهر بهتری دارند.


تولید گوشت مصنوعی در آزمایشگاه/ فضولات حیوانات، راز پنهان گرمای کره زمین


دانشمندان برای تولید گوشت‌های "کشت شده"، تعدادی سلول مرغ را استخراج می‌کنند و آن‌ها را در لایه بافت‌برداری شده مرغ کشت می‌دهند. خوشبختانه این روش کوچکترین آسیب و آزاری به پرنده وارد نمی‌کند.


پیش‌بینی می‌شود، تولید انبوه و مصرف گسترده این گوشت‌ها روند افزایش دمای زمین را به میزان قابل‌توجهی تعدیل کند.


منبع: gizmag


انتهای پیام/



8066252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در پستی بیان کرد که ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک برخلاف آزادی بیان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز ۳۱ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال به حساب فرهنگیان بازنشسته عضو صندوق در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: ایجاد گفتمان اول آموزش و پرورش در هر مسئله‌ای یعنی پایه‌گذاری گفتمان آینده‌سازی در کشور است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، از عملیاتی شدن واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت درباره نحوه فعالیت مراکز سراج توضیح داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نائب رئیس انجمن داروسازان تهران گفت: فروش اینترنتی دارو در دنیا انجام می‌شود اما برای اجرای این طرح باید مطالعات دقیقی داشته باشیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است