گوناگون 20:30 - 14 تیر 1394
زندانی قدیمی پس از آزادی از زندان خانواده‌اش را دور هم جمع کرد و یک باند سرقت و آدم‌ربایی تشکیل داد.

اعضای این شبکه بعد از سرقت خودروی یک زن در تهران راهی استان‌های دیگر شدند و دست به ربودن افراد و زورگیری از آنها می‌زدند. اوایل خرداد زنی به اداره پلیس رفت تا مأموران را در جریان سرقت ماشینش قرار دهد. وی گفت: سوار خودروی 206خود بودم و وقتی مقابل خانه مان رسیدم از ماشین پیاده شدم تا در پارکینگ را باز کنم.

در همان لحظه خودروی مزدا3 که 2سرنشین داشت در نزدیکی ماشینم توقف کرد و یکی از سرنشینان آن پیاده و سوار ماشین من شد. وقتی این صحنه را دیدم فورا دستگیره در ماشینم را گرفتم تا مانع فرار مرد سارق شوم. او اما پایش را روی پدال گاز گذاشت و درحالی‌که مرا روی زمین می‌کشید فرار کرد. با این حال، ماشین را رها نکردم اما مرد سارق آنقدر با مشت به دستان من کوبید که تعادلم را از دست دادم و روی زمین افتادم. پس از آن سارق ماشینم به همراه همدستش که پشت فرمان مزدا3 بود گریختند و من به بیمارستان منتقل شدم.

با اظهارات این زن، تیمی از مأموران به دستور بازپرس دادسرای ناحیه34 تهران تحقیقات خود را شروع کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که خودروی مزدا3 دزدان سرقتی بوده و آنها چند روز قبل آن را دزدیده بودند. یک ماه بعد، درحالی‌که جست‌وجوها ادامه داشت مأموران پلیس راه قم به یک خودروی206 با 5سرنشین که 2نفر از آنها زن بودند، در مسیر اراک مشکوک شدند. بعد از استعلام شماره پلاک معلوم شد که خودرو سرقتی است. مأموران به راننده دستور ایست دادند اما او فرار کرد.

پس از دقایقی تعقیب و گریز، سرنشینان خودروی سرقتی ماشین را کنار جاده رها کردند و به سمت بیابان‌های اطراف فرار کردند که در نهایت با شلیک تیر هوایی به دام پلیس افتادند. با دستگیری سارقان مشخص شد که آنها با یکدیگر نسبت فامیلی دارندو پیش از این بارها به اتهام سرقت لوازم خودرو و اماکن به زندان رفته‌اند.

سردسته باند مرد میانسالی بود که با اعضای خانواده‌اش یک باند سرقت تشکیل داده بود. آنها در بازجویی‌ها به سرقت مزدا3 و 206 در تهران اعتراف کردند و در ادامه تحقیقات این حقیقت فاش شد که اعضای این باند از تهران به استان دیگری رفته و در پوشش مسافر‌کش طعمه‌های خود را ربوده و دست به زورگیری می‌زدند. از سوی دیگر زنانی که عضو این باند بودند معمولا در زورگیری‌ها نقش مسافر را به‌عهده داشتند تا طعمه‌هایشان بدون هیچ‌شکی سوار ماشین دزدان شوند. به گزارش همشهری، تحقیقات از اعضای این باند ادامه دارد تا زوایای پنهان آشکار شود.


6701291
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است