استانی 08:18 - 09 اسفند 1393
رئیس آموزش و پرورش اشنویه:
رئیس آموزش و پرورش اشنویه گفت: اشنویه در مبارزه با بی‌سوادی رتبه نخست را بین شهرستان‌های آذربایجان غربی کسب کرده است.

اشنویه در مبارزه با بی‌سوادی رتبه نخست آذربایجان غربی را کسب کرد

سلیمان پناهنده، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: با همت کارشناسان از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود جهت جذب هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم به سمت کلاس‌های سوادآموزی استفاده حداکثری را به عمل آورده‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش اشنویه با اشاره به اینکه با 1 هزار و 31 نفر پرسنل 13 هزار و 864 دانش‌آموز در 144 واحد سازمانی به نشر فرهنگ تعلیم و تربیت مشغول هستیم، ادامه داد: نظام آموزشی بزرگترین و پیچیده‌ترین سیستم‌ اداری به شمار می‌رود، زیرا جامعه هدف آن به معنای واقعی گسترده است.

وی با ابراز خشنودی از اینکه  اشنویه در نتیجه همکاری مسئولان و مدیران حتی دانش‌آموزان در ارزیابی عملکرد توسط سازمان مرکزی در شاخص‌های مختلف حائز رتبه برتر شده است، اضافه کرد: از این رو باید درراستای انتقال تجربیات و دستاوردها گام برداشته شود.

پناهنده یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت را حوزه سوادآموزی عنوان کرد و بیان داشت: حجم ابلاغی برای شهرستان جهت آموزش دادن یک هزار نفر بود، که خوشبختانه 1 هزار و 216 نفر را زیرپوشش قرار داده‌ایم، بنابراین در این زمینه به معنای واقعی موفق عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه سوادآموزی رتبه نخست استان را کسب کرده‌ایم، اضافه کرد: نخستین سال‌های ادغام سازمان آموزش پرورش و نهضت سوادآموزی نگرانی‌های زیادی پیرامون چگونگی اجرای طرح‌ها، پیشبرد برنامه‌ها و  تحقق اهداف وجود داشت، ولی امروز همه این چالش‌ها رفع شده است.

رئیس آموزش و پرورش اشنویه خاطرنشان کرد: برای ادغام دو نهاد فوق، این تفکر و فرهنگ را بین مسئولان به ویژه مدیران مدارس نهادینه کردیم، که سوادآموزی و تعلیم اقشار بی‌سواد به عنوان یک تکلیف قانونی و وظیفه شرعی بر دوش همه اقشار جامعه اسلامی قرار گرفته است.

پناهنده با اظهار به اینکه در آموزش و پرورش اشنویه چهار معاونت مشتمل بر پشتیبانی، آموزشی، پرورشی و سوادآموزی وجود دارد، اضافه کرد: با هماهنگی معلمان، دفتر امام جمعه شهرستان، بخشداران، دهیاران، ائمه جماعت و ...  بسترهای لازم برای توسعه فعالیت‌های سوادآموزی فراهم شد.

وی متذکر شد: مردم این شهرستان از بیم اینکه یارانه نقدی، سایر مزایا و حقوق اجتماعی شامل حال آنها نشود، به امر سوادآموزی رغبت پیدا کرده و تا اندازه قابل توجهی به این سمت گرایش یافته‌اند و در کلاس‌های سوادآموزی در حال برگزاری شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/61011


5937872
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است