استانی 18:40 - 14 اردیبهشت 1395
مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی:
مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی گفت: مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی توصیه شده است و به احتمال فراوان تا یک ماه آینده به این عنوان معرفی خواهد شد.

مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی توصیه شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، خانم کریشنا که در نشست خبری ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: از همه بابت طی کردن این مسیر زیبا و رسیدن به این نقطه تشکر می‌کنم، زیرا من در این مدت از تک تک لحظات حضورم در مشهد لذت بردم.

وی ادامه داد: در این سفر ما از مراکز آموزشی مختلفی بازدید کردیم و با ظرفیت‌های مختلف مشهد روبرو شدیم و از مهمان‌نوازی مشهد‌ی‌ها تحت تاثیر قرار گرفتیم.

کریشنا تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم که شهر مشهد را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در حوزه سنگ‌های قیمتی توصیه کنیم و این پیشنهاد پس از یک پروسه 30 روزه تایید خواهد شد.

مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی افزود: مشهد امتیاز بالایی را در حوزه‌های مختلف صنایع دستی در حوزه سنگ‌های قیمتی به دست آورد.

وی اضافه کرد: در بخش‌های نوآوری و طراحی نیاز به فعالیت‌های بیشتری حس می‌شود و با توجه به تنوع گسترده محصولات، این صنایع می‌توانند در بازار جهانی مطرح شوند و در همین راستا افزایش صادرات در این حوزه رخ خواهد داد و ارزش تولیدات شما افزایش پیدا خواهد کرد.

کریشنا افزود: به احتمال 99 درصد مشهد به عنوان شهر سنگ‌های قیمتی معرفی خواهد شد اما این روند باید در مرکز ما مورد بررسی قرار بگیرد و پس از آن به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازدیدهایمان از بازار، محصولات فراوانی را با طراحی‌های یک‌سان دیدیم و این در حالی است که نیاز به خلاقیت و نوآوری در این حوزه حس می‌شود.

مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی با اشاره به اینکه در ماه سپتامبر در اصفهان گردهمایی سراسری مجمع عمومی صنایع دستی برگزار می‌شود، گفت: من از همین‌جا اعلام می‌کنم که در طول این گردهمایی نمایشگاه بزرگی برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای معرفی محصولات مشهد در سطح جهانی است.

کریشنا اظهار کرد: بعد از پایان تحریم‌ها امیدواریم فرصت‌های بیشتری برای صادرات و تبادل نظر فراهم شود، چون ما تمایل داریم دوره جدیدی از ارتباط با شهرهایی که در حوزه سنگ‌های قیمتی فعال هستند را آغاز کنیم و مشهد در آغاز این راه خواهد بود.

وی تصریح کرد: اولین حسن این رویداد ایجاد ارتباط با سایر کشورهاست و قطعا در حوزه توریسم نیز تاثیرگذار خواهد بود زیرا افرادی که به سنگ‌های قیمتی علاقه‌مند هستند مشهد را می‌شناسند و به این شهر خواهند آمد و در کنار آن توسعه صنعت توریسم موجب ارتقاء سطح اقتصادی مشهد خواهد شد.

انتهای پیام


7865722
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است