استانی 10:54 - 02 مرداد 1396
مدیر حج و زیارت مازندران:
ساری - مدیرحج و زیارت استان مازندران گفت: اعزام زائران مازندرانی حج تمتع امسال از ۲۷ مرداد به مدت یک هفته انجام و سه هزار و ۳۳۵ نفر راهی سرزمین وحی می شوند.

۳۳۰۰ مازندرانی به سرزمین وحی اعزام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله ساداتی پیش ازظهر دوشنبه، در جمع خبرنگاران، تعداد زائران مازندران را ۳ هزار و ۳۳۵ نفر و همراه زائران را ۱۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۷ درصد مرد و ۵۳ درصد زن هستند.

مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه زائران مازندرانی در قالب ۲۴ کاروان به حج امسال خواهند رفت، ظرفیت کاروان‌ها را ۱۱۵، ۱۳۵ و ۱۶۰ نفر برشمرد و افزود: همه کاروان‌های مازندران، مدینه بعد هستند؛ به این معنا که ابتدا به مکه می‌روند و اعمال حج تمتع خود را انجام می‌دهند و بعد به مدینه خواهند رفت.

ساداتی با بیان اینکه، در حال حاضر، همه کاروان‌های ما تکمیل و اطلاعات برای ویزا ارسال شده است، اعلام کرد: تاکنون برای ۲۰ هزار زائر در کل کشور ویزا صادر شده که برخی از زائران ما نیز، جزء آن هستند.

وی با بیان اینکه برای آموزش زائران ۱۲ جلسه آموزشی درنظر گرفته شده، خاطرنشان کرد که نیمی از جلسات تاکنون برگزار شده است.

ساداتی با اشاره به بسط حرم در مدینه و تخریب برخی هتل‌ها، به مشکلات مسکن در مدینه، نه فقط برای زائران مازندرانی که برای همه زائران کشورهای مسلمان اشاره کرد و افزود: ازاین‌رو، زمان اقامت در مدینه نسبت به سال گذشته یک روز کاهش یافته، یعنی زائران، ۵ شب و ۶ روز در مدینه خواهند ماند.

وی در رابطه با تعداد سهمیه‌بندی زائران حج تمتع کشورها گفت: عربستان یک هزارم جمعیت کشورهای مسلمان را برای حج تمتع قبول می‌کند و سهمیه‌ها به این نسبت مشخص می‌شود.

مدیرکل حج استان مازندران با بیان اینکه برای ارائه خدمات، مدینه به ۲ منطقه و مکه به ۵ منطقه تقسیم شده که مدیران حج استان‌ها مسئولیت آن را بر عهده دارند، افزود: در حج امسال، ما مسئول منطقه یک در مدینه منوره خواهیم بود.

وی به زائران توصیه کرد که به علت امکان تأخیر در پروازها ولیمه خود را یک تا دو روز عقب بیاندازند تا اگر در صورت بروز تأخیر، به موقع به مجالس خود برسند.

ساداتی با تأکید بر اینکهولیمه باید در مساجد و مکان‌های معنوی برگزار تا روح حج از طریق علما و حجاج به کل جامعه تعمیم داده شود، افزود: مناسب نیست در جایی که مراسم عروسی برگزار می‌گردد، ولیمه حج نیز انجام شود و سخنرانی در رابطه با حج انجام نشود.

رئیس حج و زیارت مازندران با بیان اینکه زائران تمتع و عتبات عالیات هر دو بیمه هستند، خاطرنشان کرد: زائران حج تمتع امسال، برای فوت عادی تا مبلغ ۵۵ میلیون و برای فوت در اثر حوادث تا مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان بیمه هستند.

ساداتی در رابطه با بیمه تکمیلی گفت: افراد در صورت تمایل به انجام بیمه تکمیلی می‌توانند با هماهنگی مدیر کاروان به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده و بیمه تکمیلی را تا هر سقفی که تمایل دارند، انجام دهد.


9288545
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است