استانی 20:02 - 10 مهر 1399
یک مدرس حوزه و دانشگاه مطرح کرد:
ایسنا/لرستان مدرس حوزه و دانشگاه گفت: هالیوود به‌دنبال مشروعیت بخشیدن به اسرائیل غاصب است.

مظلوم‌نمایی یهود و اسرائیل‌دوستی؛ راهبرد رسانه‌ای هالیوود

امیر علی‌حیدر امیری در پنجمین کارگاه تربیت کادر رسانه‌ای با موضوع «نقش رسانه در جهان امروز و نقش صهیونیسم ادبی و سیاسی در تشکیل امپراطوری رسانه‌ای صهیونیسم» که امروز دهم مهرماه در حوزه علمیه معصومیه(س) خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این‌که سینمای هالیوود و صهیونیسم در قالب فیلم‌های سینمایی و انیمیشن یک‌سری اهداف را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: از اهدافی که در قالب گفتمان‌های رسانه‌ای هالیوودی و صهیونیسمی دنبال می‌شود می‌توان به جا انداختن نژادپرستی قوم یهود، برتری‌جویی و صلح‌جویی قوم یهود و این‌که غرب دارای تمدن است، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از فیلم‌های سینمایی و حتی انیمیشن‌هایی که با حمایت غرب و صهیونیسم جهانی ساخته و در کشورهای مسلمان نمایش داده می‌شود به‌دنبال قُبح‌زدایی و زیر سؤال بردن اخلاق و عادی جلوه دادن گناه و فحشا و  ارتباط با نامحرم و ازدواج با محارم و انحرافات جنسی هستند.

افسر ارشد جنگ نرم در ادامه با اشاره به این‌که ترویج خشونت، قساوت قلب، جادوگری و این‌که مردم به‌سمت توهم و خیال و استمداد جستن از نیروهای غیر دینی و غیر مذهبی و ماوراءطبیعی و جادوگری سوق داده شوند از دیگر اهدافی است که در فیلم‌های سینمای هالیوود و صهیونیسم و غربی دنبال می‌شود، اضافه کرد: امروزه بیش‌از پنج هزار عرفان کاذب در دنیا وجود دارد که اکثر این عرفان‌ها در فیلم‌های هالیوودی و صهیونیسم نمایش داده می‌شود کمااینکه سینمای هالیوود به‌دنبال اشاعه استفاده از نیروهایی مثل اجنه، شیاطین و عرفان‌های برمبنای ریاضت است.

نویسنده کتاب بیداری اسلامی با بیان این‌که ترویج اومانیسم یا انسان‌گرایی از دیگر اهداف سینمای هالیوود است، ادامه داد: در غرب هدف فقط انسان است و اعتقادی به خانواده نیست آن‌ها معتقد هستند هدف وسیله را توجیح می‌کند و همین موضوع باعث شده امروزه قوم یهود ثروتمندترین مردم در جهان باشند.

امیری ترویج سکولاریسم یا «جدایی دین از سیاست» را از دیگر اهدافی ذکر کرد که در سینمای هالیوود و صهیونیسم دنبال می‌شود و خاطرنشان کرد: از نظر غرب و صهیونیسم دین افیون ملت‌هاست آن‌ها این‌طور تبلیغ می‌کنند که دیندارها باید در مساجد، معابد و کلیساها به عبادت بپردازند و سیاسیون حکومت کنند و در یک کلام آن‌ها به‌دنبال ترویج سیاست بدون اخلاق و دین هستند، سیاستی که هدف فقط رسیدن به حکومت آن هم به هر وسیله ممکن، است.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با یادآوری این‌که اخلاق در غرب معنا ندارد و این موضوع را نیز در فیلم‌ها اشاعه می‌دهند، افزود: در فیلم‌های هالیوودی به‌راحتی امر به معروف و نهی از منکر زیر سؤال می‌رود و این‌طور وانمود می‌شود که امر به معروف و نهی از منکر کردن نوعی فضولی و دخالت و سرک کشیدن در کار دیگران است.

وی ترویج لائیسم و بی‌دینی را از دیگر  اهداف سینمای هالیوود بیان کرد و ادامه داد: در فیلم‌های هالیوودی و حتی متاسفانه در اکثر فیلم‌های خانگی و سریال‌های ایرانی همواره انسان‌های دیندار و با حجاب بدبخت و بیچاره معرفی می‌شوند و کمتر اتفاق می‌افتد در یک فیلم یک فرد با حجاب در رفاه و بدون مشکل‌های اقتصادی باشد و از این طریق مردم را از دین و حجاب گریزان می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که اشاعه لیبرالیسم یعنی «حکومت ثروت و سرمایه» از دیگر اهدافی است که در سینمای هالیوود به‌شدت دنبال می‌شود، بیان کرد: در تفکر لیبرالیسم دین و اخلاق و همچنین احساس و عاطفه نقش ندارد و فقط مصرف‌گرایی اصل است.

وی مظلوم‌نمایی قوم یهود و مقاوم و ضد ظلم بودن قوم یهود را از دیگر اهداف سینمای هالیوود ذکر کرد و افزود: در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی ما شاهد ترویج اسرائیل دوستی، تبلیغ تورات، تبلیغ اسرائیل به‌عنوان نماینده فرهنگ و تمدن و قهرمان نشان دادن یهودیان هستیم و در برخی از این فیلم‌ها یهودیان را با تمدن و فلسطینی‌ها را بی‌تمدن معرفی می‌شود و به‌نوعی به‌دنبال مشروعیت بخشیدن به اسرائیل غاصب و یهودی‌پرستی هستند.

افسر ارشد جنگ نرم به تبلیغ نمادهای مورد احترام یهودیان در سینمای هالیوود اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در معماری‌ها، فیلم‌ها و تغذیه هم این نمادهای یهودی رخنه کرده است.

امیری با هشدار به خانواده‌ها در خصوص انیمیشن‌هایی که به‌راحتی کودکان ما را با انواع و اقسام فحشا و گناه آشنا می‌کند، تصریح کرد: خیلی از فیلم‌های انیمیشن که کودکان ما تماشا می‌کنند قُبح و زشتی گناه را در نظر آن‌ها می‌شکند و گناه را در نظر آن‌ها عادی جلوه می‌دهد که می‌طلبد هنرمندان و فیلم‌سازان و انیمیشن‌سازان ایرانی از احادیث و قصه‌های قرآنی و داستان زندگی پیامبران و امامان برای ساخت انیمیشن‌هایی برای کودکان استفاده کنند.

انتهای پیام


10743891
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است