اقتصادی 12:48 - 03 تیر 1397
وزیر انرژی روسیه خبر داد
وزیر انرژی روسیه پس از اینکه اوپک با افزایش تولید از ژوییه موافقت کرد، به شبکه سی ان بی سی گفت: اعضای اوپک و غیراوپک سرگرم بررسی یک توافق نفتی برای سال ۲۰۱۹ هستند.

یک توافق نفتی جدید در دستور کار اوپک و غیراوپک

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک پس از نشست اوپک در وین گفت: ما سرگرم برنامه ریزی برای امضای توافق جدیدی تا پایان امسال هستیم. وی در ادامه افزود: چارچوب این توافق با همه شرکت‌کنندگان در نشست اخیر وزیران مطرح شده تا آنها بتوانند توافق مذکور را مطالعه کرده و اصلاحات لازم را انجام دهند.

اظهارات وی پس از دیدار روز شنبه میان تولیدکنندگان اوپک و اعضای غیراوپک مطرح شد. متحدان اوپک شامل روسیه با افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز به منظور متعادل کردن عرضه و تقاضا در نیمه دوم سال میلادی جاری موافقت کردند.

توافق فعلی در پایان سال ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد اما نواک گفت که یک پیشنهاد دیگر در دست بررسی قرار دارد.

نواک گفت: این توافق تا حد زیادی بر مبنای رصد وضعیت بازار، ایجاد و نهادینه کردن یک نهاد نظارتی و امکان اتخاذ تدابیر لازم در صورت لزوم همانند اقداماتی است که در سال ۲۰۱۶ انجام دادیم.

پیش نویس این توافق در نشست بعدی کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک در سپتامبر بررسی خواهد شد تا در نشست وزیران که اواخر سال برگزار می‌شود به امضا برسد.

وزیر انرژی روسیه گفت با وجود اینکه کشورش در ابتدا افزایش تولید به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز را پیشنهاد کرده بود، توافق اخیر برای افزایش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز بایستی کافی باشد.

بر اساس گزارش سی ان بی سی، در راستای توافق روز شنبه، روسیه قصد دارد تولیدش را به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

انتهای پیام


9820874
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۲۹ فروردین به ۲۳.۵۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز اول اردیبهشت، شاخص کل بورس ۳۴ هزار و ۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: با راه‌اندازی سامانه خودنویس شاهد کاهش حق الزحمه های نجومی از سوی مشاوران املاک کشور بودیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر نظارت بر بورس‌ها از بازگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی خود خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس هم اکنون به محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اختصاص تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی زمینه را برای افزایش بیشتر متقاضیان مسکن افزایش می دهد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تسلا در پی بروز نقصی از پدال گاز خودرو‌های سایبرتراک که خطر تصادف را افزایش می‌دهد، بیش از ۳ هزار خودرو از این مدل را فراخوان می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به شکل کامل کاغذ را از کروکی‌ها تا پایان خرداد با همکاری فراجا حذف می‌کنیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است