استانی 13:54 - 06 بهمن 1399
مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان:
ایسنا/خوزستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه حادثه مدرسه کانکسی سردشت دزفول باید برای همه درس باشد که ابتدا علت وقوع حادثه مشخص شود، پس از آن اظهارنظرها انجام شود، گفت: براساس تصمیم شورای آموزش و پرورش کانکس‌های جمع‌آوری شده، جایگزین مدارس کپری و چادری شدند و علت این جایگزینی، کوچ‌رو بودن عشایر است.

حادثه مدرسه کانکسی دزفول باید برای همه درس باشد

علی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه کانکسی سردشت دزفول باید برای همه درس باشد که ابتدا علت وقوع حادثه مشخص شود، پس از آن اظهارنظرها انجام شود. با توجه به اینکه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یک سیستم مهندسی است از بدو وقوع حادثه هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است.

وی افزود: برای بررسی علت وقوع حادثه دو تیم کارشناسی آتش‌نشانی به محل اعزام شد و دلایل وقوع حادثه بررسی شد. نظرات کارشناسی شده روز گذشته به صورت محرمانه برای فرمانداری دزفول ارسال و امروز از طریق ستاد مدیریت بحران استان در خصوص علت وقوع حادثه اطلاع‌رسانی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش ۳۱۱ کلاس کانکسی از شهرها و روستاهای سطح استان جمع‌آوری شد و ما جزو اولین استان‌هایی بودیم که در سه سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان برای برداشتن کلاس‌های کانکسی هزینه کردیم و به جای این کانکس‌ها کلاس درس احداث شد.

قربانی بیان کرد: بر اساس تصمیم شورای آموزش و پرورش، کانکس‌های جمع‌آوری شده جایگزین مدارس کپری و چادری شدند. علت این جایگزینی کوچ‌رو بودن عشایر است، چون احداث ساختمان با توجه به کوچ‌رو بودن عشایر باعث می‌شود پس از مدتی ساختمان بلااستفاده بماند. در راستای این تصمیم کارشناسی شده آموزش و ، در حال انجام این کار هستیم.

وی در پایان افزود: کانکس سوخته نیز از ۱۳ سال پیش به این منطقه که بسیار صعب‌العبور است منتقل شده است. تعداد خانوار این روستا هفت تا هشت خانوار هستند و پنج دانش‌آموز در این روستا تحصیل می‌کنند. حادثه رخ داده در کانکس محل استراحت معلمان بوده و کلاس درس نیست. پس از رخ‌دادن این اتفاق چند خیر مدرسه‌ساز اعلام آمادگی کردند که در این منطقه یک مدرسه یک کلاسه احداث کنند و تا هفته آینده عملیات اجرایی ساخت این مدرسه آغاز خواهد شد.

انتهای پیام


10920179
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است