ورزشی 01:08 - 30 دی 1395
خرید و فروش بازیکن سوای انگیزه‌های فنی، منوط به برخی مناسبات اقتصادی باشگاه‌ها هم هست؛ خصوصا اگر پای انگلیسی‌های حسابگر وسط باشد.

به گزارش مشرق،‌ تیم فوتبال تاتنهام «تام کارول» را در ازای 4.5 میلیون پوند به سوانزی فروخت و به همین بهانه نقل و انتقالات تیم‌های بزرگ انگلیسی که در رده اول تا ششم جدول رده‌بندی قرار دارند مورد بررسی قرار گرفته است. به نظر می‌رسد این تیم لندنی از فصل 13-2012 از فروش بازیکن سود زیادی برده است.

منچسترسیتی؛ از پول خرج کردن نترس!

در رقابت‌های لیگ برتر منچسترسیتی تیمی است که بیشترین پول را خرج کرده است. این تیم از فصل 13-2012 به بعد 565.65 میلیون پوند هزینه کرده است. آن‌ها جان استونز را در ازای 47.5 میلیون پوند، کوین دی بروین را در ازای 55 میلیون پوند، لروی زانه را در ازای 37 میلیون پوند و رحیم استرلینگ را در ازای 45 میلیون پوند به اضافه پاداش‌هایی خریده‌اند. این، یعنی این تیم ترسی از پول خرج کردن ندارد. در مقایسه با این رقم آن‌ها تنها 163.1 میلیون پوند از فروش بازیکن درآمد داشته‌اند و این یعنی خرجی که این تیم برای خرید بازیکن کرده 402.55 میلیون پوند بوده است.

تیم پپ گواردیولا در حال حاضر در جدول رده‌بندی لیگ برتر پنجم است و 10 امتیاز با چلسی صدرنشین فاصله دارد. به نظر پپ قصد دارد در تابستان تیمش را تقویت کند، یعنی منتظر خرج‌های بیشتر هم باشید.

منچستریونایتد؛ تیم بزرگ، خرج‌های عظیم

با اقداماتی که نایب‌ رئیس باشگاه، اد وودوارد انجام داده، این تیم در 5 فصل گذشته بیش از 500 میلیون پوند خرج کرده است. آن‌ها در تابستانی که گذشت پل پوگبا را در ازای 89 میلیون پوند به خدمت گرفتند. اریک بیلی هم در ازای 30 میلیون پوند خریداری شد و میخیتاریان و زلاتان برای آن‌ها هزینه‌ای نداشتند.

مورینیو مدعی شده یونایتد بزرگترین باشگاه کشور انگلیس است و به همان بزرگی هم خرج کرده است. در 5 فصل گذشته آنها به غیر از رقمی که در ازای فروش بازیکن به دست آورده‌اند، یعنی 160.15 میلیون پوند، 368.65 میلیون پوند هزینه کرده‌اند.

آرسنال؛ وقتی اسکروچ دست به جیب می‌شود

در آرسنال بعد از سال 2013 هنوز عنوان گران‌ترین خرید متعلق به اوزیل است. ملی‌پوش آلمانی برای آنها 42.4 میلیون پوند هزینه در بر داشته است. الکسیس سانچس هم در سال 2014 از بارسلونا در ازای 35 میلیون پوند آمده و البته همه معتقدند او خریدی ایده‌آل برای باشگاه لندنی بوده است. با مربیگری ونگر آرسنال از فصل 13-2012 حدود 300 میلیون پوند خرید کرده است و خریدهای بزرگ آنها همچنین موستافی و ژاکا هم بوده‌اند.

آرسنال در رقابت‌های این فصل چهارم است و ‌می‌خواهد برای قهرمانی بجنگد. آنها در این مدت 92.45 میلیون پوند از فروش بازیکن به دست آورده‌اند و 298.34 میلیون برای خرید پرداخته‌اند. یعنی پرداختی خالص آن‌ها 205.89 میلیون پوند بوده است.

چلسی؛ خرید خوب، فروش خوب‌تر

این تیم با مالک میلیاردر روسش بیش از 500 میلیون پوند خرج کرده است اما این باشگاه می‌داند چطور باید از خرید و فروش بازیکن درآمد هم حاصل کند. آن‌ها از فصل 13-2012 به بعد 315.15 میلیون پوند از فروش بازیکن به دست آورده‌اند. اسکار در ازای 52 میلیون پوند به چینی‌ها فروخته شده و این موضوع باعث شده با وجود خریدهای گران‌قیمت، این تیم از آرسنال اوضاع بهتری داشته باشد.

چلسی با آنتونیو کونته در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته است. چلسی از فصل 13-2012 به بعد 507.45 میلیون پوند خرج کرد که با توجه به فروش‌هایی که داشته هزینه نهایی آنها می‌شود 192.3 میلیون پوند.

لیورپول؛ نظر هوادارانت را جلب کن

سادیو مانه در ازای 34 میلیون پوند، روبرتو فیرمینیو در ازای 29 میلیون پوند، جورجینیو وینالدوم در ازای 25 میلیون پوند و آدام لالانا هم با همین قیمت خریدهای تیم سرخ‌پوش بندر لیورپول است. این تیم با یورگن کلوپ در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار دارد. باشگاه مرسی‌سایدی 365.6 میلیون پوند خرج کرده و 244.08 میلیون پوند بازیکن فروخته‌ است؛ یعنی هزینه خالص آن‌ 121.52 میلیون پوند است اما هواداران این تیم معتقدند باشگاه شان باید بیشتر خرج می‌کرده است.

تاتنهام؛ دخلش با خرجش می‌خواند

تاتنهام از فصل 13-2012 به بعد تنها یک میلیون پوند خالص خرج کرده است! آن‌ها 315.45 میلیون پوند بازیکن خریده‌اند و 314.45 میلیون پوند بازیکن فروخته‌اند. در سال 2013 رئال مادرید برای خرید گرت بیل 85 میلیون پوند به این باشگاه داد و گفته می‌شود وقتی رئال با بیل قهرمان لیگ قهرمانان شد باز هم تاتنهام از رئال پول گرفت و این پول متعلق به پاداش‌هایی بوده که در قرارداد ذکر شده است. تاتنهام نشان داده می‌داند چطور باید تعادل را در خرج کردن برقرار کند. آنها در حال ساخت استادیومی جدید با هزینه 750 میلیون پوند هم هستند.




8684078
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است