ورزشی 10:11 - 10 فروردین 1394
سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات از کلید خوردن طرح موتور جستجوی بومی با همکاری دولت و بخش خصوصی خبر داد و گفت: اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است.

طرح موتور جستجوی بومی کلید می‌خورد

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از مهر، علیرضا یاری اظهار داشت: به منظور برنامه ­ریزی و هدایت صحیح طرح موتور جستجوی بومی شورای راهبری با حضور نمایندگان دولت، بخش خصوصی و پژوهشگران تشکیل شد.

وی در خصوص هدف و وظایف شورای راهبری موتورجستجوی بومی گفت: این شورا به دستور وزیر ارتباطات و با هدف عملیاتی سازی شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده و متشکل از نمایندگان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان بخش خصوصی است.

 

سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات، مهمترین راهبرد این طرح را  تقویت بخش خصوصی و دستیابی به موقعیتی مستقل از حمایت دولت عنوان کرد و گفت: وزارت ارتباطات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکیل شوراهایی از ذی­نفعان بخش خصوصی، جهت­ دهی هزینه ­کرد طرح را به قسمی انجام می دهند که موجب توانمندسازی این بخش شود.

 

وی مهمترین هدف طرح موتورجستجوی بومی تقویت بخش خصوصی در این اکوسامانه و همچنین تقویت زیرساخت های لازم برای توسعه آن خواند و تاکید کرد: در این طرح زیرساخت­های پرهزینه بر عهده دولت و حاکمیت قرار دارد، لذا برنامه­ریزی باید به گونه­ای باشدکه به مرور زمان هزینه­کرد از عهده دولت برداشته شده و به بخش خصوصی واگذار شود.

 

سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ادامه داد: در وضعیت کنونی و در اولین قدم مقرر شده است تا در خصوص خدمات جستجوی متنی، تصویری و همچنین موتور جستجوی نقشه، فراخوانهای عمومی انجام شود تا از فعالان این حوزه در جهت ارتقاء کیفی یا کمی خدمات حمایت شود.

 

یاری افزود: مدل های حمایتی متفاوتی بسته به مدل کسب و کار شرکت ها از قبیل خرید خدمت، تامین زیرساخت، مشارکت، وام و یا حمایتهای بلاعوض از تحقیق و توسعه شکل خواهد گرفت و هدف نهایی طرح، استقلال ارائه دهنده خدمت از دولت است.

 

وی در پایان با تاکید بر این که دولت از تمام  ظرفیت های خود برای حمایت از اشتغال زایی، توسعه کسب و کار و شکوفایی صنعت فناوری اطلاعات استفاده خواهد کرد، گفت: مشارکت و تعامل دوسویه دولت با بخش خصوصی می تواند کمک شایان توجهی به ایجاد شاهراه اطلاعاتی که بتواند به کاربران فارسی زبان خدمات بهینه ارائه نماید کند.

 

2022

 


6112981
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» صفحه رسمی لالیگا ۱۰۰ گل به یاد ماندنی بازیکنان شماره ۱۰ این لیگ را معرفی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی به مرحله نهایی مسابقات تیراندازی قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رحمان محمدی راد به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم والیبال شهداب یزد معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با موافقت فدراسیون جهانی تنیس ایران میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با حضور کشتی گیران ایرانی آغاز شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امشب در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بارسلونا - پاری سن ژرمن و دورتموند - اتلتیکو مادرید به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال از به اتمام رسیدن لیگ برتر فصل جاری در ۳۱ خرداد ماه خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ فوتبال از تلاش برای برگزاری فینال جام حذفی تا پایان خرداد ماه خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت پرسپولیس گفت: اگر پرسپولیس همان تیم همیشگی باشد به طور حتم با یک بازی هوشمندانه می‌تواند برابر صنعت نفت پیروز شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسن زاده گفت: جالب است تیم ها فصل قبل وقتی می‌باختند بیانیه می‌دادند الان وقتی می‌برند شروع به بیانیه نویسی می کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است